- Γνωμοδότηση στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τον υπό κατάρτιση κανονισμό πα
ραχώρησης και χρήσης των κοινόχρηστων χώρων της διοικητικής περιφέρε ιας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. - Γνωμοδότηση στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τον υπό κατάρτιση κανονισμό... παραχώρησης και χρήσης κοινόχρηστων χώρων αιγιαλού – παραλίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Ο Αντιδήμαρχος
ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Θέμα : « Καθορισμός κανονισμού παραχώρησης
της απλής χρήσης κοινόχρηστων
χώρων αιγιαλού – παραλίας
Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.»
Σχετ. :
- Οι διατάξεις του Ν. 2971/2001 (Φ.Ε.Κ. 285/19-12-2001 τ. Α’) «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα τις διατάξεις των άρθρων 13,15 και 31 αυτού, ως ισχύουν.
- Οι διατάξεις του άρθρου 30 και επομένων του Δ/τος της 11/12.11.1929 (Φ.Ε.Κ. 399/12.11.1929 τ. Α’) «Περί Διοικήσεως Δημοσίων Κτημάτων.»
- Οι διατάξεις του άρθρου 7 του Π.Δ.23/27.01.2000 (Φ.Ε.Κ.18/07.02.2000 τ. Α’)
- Η αριθμ. 1038460/2439/Β0010/15-04-2009 απόφαση των υφυπουργών Εσωτερικών- Οικονομίας και Οικονομικών για «Απευθείας παραχώρηση, με αντάλλαγμα, του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α’ Βαθμού.
- Το άρθρο 42 της Α.1.Β8577/83 Υγειονομικής Διάταξης και η υπ’ αριθμ. Α1Β/8777/87.1 εγκύκλιο Υ.Υ.Π. & Κ.Α.
- Οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 49 του Ν. 1416/1984.
- Η αρίθμ. 3131.1/03/1999 Έγκριση του Γενικού Κανονισμού Λιμένα με αριθ. 20 «Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής.»
Σύμφωνα με τα παραπάνω, τα κοινής
χρήσεως ή κοινόχρηστα πράγματα εφόσον
δεν ανήκουν στο Δήμο ή στην Κοινότητα
ή ο Νόμος δεν ορίζει διαφορετικά, ανήκουν
στο Δημόσιο (= δημόσια κτήση).
Ο αιγιαλός είναι πράγμα
κοινόχρηστο, ανήκει, διαχειρίζεται
και προστατεύεται από το Δημόσιο.
Α)
Αιγιαλός
Αιγιαλός είναι
η ζώνη ξηράς που βρέχεται από
τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες
και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων
της.
Β)
Παραλία
Παραλία είναι η ζώνη της
ξηράς που προστίθεται στον αιγιαλό,
καθορίζεται δε σε πλάτος μέχρι και
πενήντα (50) μέτρα από την οριογραμμή
του αιγιαλού (άρθρο 1 περ. 2 Ν. 2971/2001).
Γ)
Παλαιός Αιγιαλός
Είναι η ζώνη της ξηράς
που προέκυψε από την μετακίνηση της ακτογραμμής
προς τη θάλασσα, οφείλεται σε φυσικές
προσχώσεις ή τεχνικά έργα και προσδιορίζεται
από τη νέα γραμμή του αιγιαλού και το
όριο του παλιότερα υφιστάμενου αιγιαλού
(άρθρο 1 παρ. 3 του Ν. 2971/2001).
Δ)
Ως απλή χρήση του αιγιαλού και της παραλίας νοείται κάθε χρήση (νόμιμη),
εφόσον απ’ αυτή δεν παραβιάζεται ο προορισμός
τους ως κοινοχρήστων πραγμάτων και δεν
επέρχεται αλλοίωση στη φυσική μορφολογία
τους και τα αβιοτικά στοιχεία τους (άρθρο
13 παρ. 1 του Ν. 2971/2001).
Η παραλία όπως
και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία
των κοινόχρηστων πραγμάτων και
τελούν υπό το αυτό νομικό καθεστώς
με μόνη διαφορά ότι η παραλία
δεν είναι δημιούργημα της
φύσης όπως ο αιγιαλός αλλά προϊόν
πολιτειακής πράξης. Δημιουργείται με διοικητική
πράξη σε περιπτώσεις επέκτασης ανεπαρκούς
αιγιαλού. Τούτο σημαίνει ότι η παραλία
για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα
της και να περιέλθει στην κυριότητα του
Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη
η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής
διαδικασίας. Η απαλλοτρίωση είναι αναγκαία
γιατί δεν δικαιολογείται αφαίρεση ιδιοκτησίας
χωρίς την καταβολή ή παρακατάθεση αποζημίωσης
υπέρ των δικαιούχων (άρθρα 17 και 21 του
Συντάγματος).
Εφόσον
δεν έχει καθοριστεί αιγιαλός και
παραλία δεν επιτρέπεται η
παραχώρηση παραλίας
– αιγιαλού.
Σύμφωνα με τις
διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου
49 του Ν. 1416/1984, η παραχώρηση της
εκμετάλλευσης του αιγιαλού στους
Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, σε καμία περίπτωση
δεν αναιρεί το κοινόχρηστο χαρακτήρα
του, ούτε μεταβάλλει τη νομική του φύση,
πολύ δε περισσότερο δεν αποτελεί μεταβίβαση
κυριότητας του αιγιαλού, στους Οργανισμούς
αυτούς.
Συνεπώς η περαιτέρω
παραχώρηση της απλής χρήσης του
αιγιαλού από τον Δήμο σε ιδιώτες
θα γίνεται υποχρεωτικά με βάσει
τις διατάξεις, που διέπουν την
διαχείριση των δημοσίων κτημάτων
και με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παραβιάζεται
από οποιονδήποτε ο κοινόχρηστος χαρακτήρας
του.
Απαγορεύεται
οποιαδήποτε επέμβαση που αλλοιώνει
τη φυσική μορφολογία και τα βιοτικά
στοιχεία των χώρων του αιγιαλού,
της παραλίας, καθώς και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα
αυτών, όπως η ανέγερση κάθε είδους κτίσματος
ή τοποθέτηση κατασκευάσματος που συνδέεται
σταθερά με το έδαφος ( πάκτωση με σκυρόδεμα,
τσιμεντοστρώσεις, πλακοστρώσεις, επιχωματώσεις,
κλπ. ), καθώς και η τοποθέτηση σκηνών και
η στάθμευση τροχόσπιτων, αυτοκινήτων,
κλπ. Η τοποθέτηση σχετικών ενημερωτικών
πινακίδων επιβάλλεται να γίνεται εκτός
των κοινοχρήστων χώρων.
Απαγορεύεται
η τοποθέτηση πινακίδων, επιγραφών,
ειδών από πλαστικό, ψυγείων, μπαρ,
καθώς και κάθε είδους μη προβλεπόμενο από τις διατάξεις
της παρ. 3 του άρθρου 13 του Ν. 2971/2001, προσωρινού
ή μόνιμου χαρακτήρα (ξύλινα δάπεδα, στέγαστρα,
τέντες, κλπ.)
Επιτρέπεται η
χρήση υλικών εναρμονιζομένων με
το περιβάλλον (όπως ξύλο, ύφασμα).
Ο Δήμος στον
οποίο έχει γίνει η παραχώρηση της απλής χρήσης
αιγιαλού – παραλίας μπορεί να ενοικιάζει
προς τρίτους αιγιαλό – παραλία που βρίσκεται
στη δικαιοδοσία του και στα όρια της περιφερείας
του για την άσκηση δραστηριοτήτων που
εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή
του κοινού ( όπως εκμίσθωσης θαλασσίων
μέσων αναψυχής, καθισμάτων, ομπρελών,
λειτουργία τροχήλατου αναψυκτηρίου,
κ.λ.π.), με τις εξής προϋποθέσεις :
- να μην υφίστανται στον προς μεταβίβαση κοινόχρηστο χώρο οι αρνητικές προϋποθέσεις παραχωρήσεις που θα αναφέρονται στην εκάστοτε ΚΥΑ των υφυπουργών Εσωτερικών – Οικονομίας και Οικονομικών.
- οι έχοντες το δικαίωμα της χρήσης των κοινόχρηστων χώρων άνευ δημοπρασίας (όμοροι) να ασκούν αυτό κατά προτίμηση έναντι οποιοδήποτε άλλου ακόμα και της επιχείρησης του Ο.Τ.Α. στον έμπροσθεν της άσκησης της δραστηριότητάς τους κοινόχρηστο χώρο.
Έμπροσθεν
χώρος νοείται ο χώρος που ορίζεται
από τις δύο νοητές παράλληλες γραμμές
που εκκινούν από τις πλάγιες πλευρές
της επιχείρησης και καταλήγουν στην ακτή.
- να μην τίθεται θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των μισθωτών που ασκούν ομοειδή δραστηριότητα.
- να μην δημιουργούνται θέματα υποβάθμισης του περιβάλλοντος από την άσκηση της δραστηριότητας.
- η μέγιστη κάλυψη χρήσης να μην υπερβαίνει το 50% του μεταβιβαζόμενου χώρου, ώστε να υπάρχουν οριζόντιοι και κάθετοι διάδρομοι τουλάχιστον ενός (1) μέτρου και ελεύθερη λωρίδα κατά μήκους της ακτής πλάτους τουλάχιστον δύο (2) μέτρων για την ελεύθερη κίνηση των λουομένων και την αποφυγή ατυχημάτων.
Αν παραχωρηθεί
η χρήση αιγιαλού για την εκμίσθωση
καθισμάτων και ομπρελών η έκταση
αιγιαλού κάθε παραχώρησης δεν δύναται
να υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τετραγωνικά
μέτρα.
Εάν στον ίδιο αιγιαλό υπάρχουν
περισσότερες παραχωρήσεις για την
εκμίσθωση ομπρελών και καθισμάτων
πρέπει μεταξύ των διαφόρων χώρων
του αιγιαλού που έχουν παραχωρηθεί να
υφίσταται ενδιάμεση απόσταση ελεύθερης
ζώνης τουλάχιστον εκατό (100) μέτρων μήκους
(ο περιορισμός αυτός ισχύει και για τις
περιπτώσεις που η απλή χρήση ασκείται
από τους ίδιους του Ο.Τ.Α. ή τις προβλεπόμενες
επιχειρήσεις του).
Οι διατάξεις του προηγούμενου
εδαφίου δεν εφαρμόζονται εάν
πρόκειται να παραχωρηθεί αιγιαλός
για να εκμισθωθούν καθίσματα
και ομπρέλες από εκείνους που
έχουν γειτονικά καταστήματα
και μόνο για το χώρο έμπροσθεν
από τα καταστήματά τους (άρθρο 13
του Ν. 2971/2001).
Σε περίπτωση που το
πλάτος του αιγιαλού είναι μεγαλύτερο
των τριάντα (30) μέτρων θα πρέπει να
μένει ελεύθερη μία λωρίδα πλάτους
τουλάχιστον δέκα (10) μέτρων για την
διακίνηση των λουομένων σε όλο
το μήκος της ακτής.
Στις περιπτώσεις που
ο αιγιαλός είναι μικρότερου πλάτους η
λωρίδα θα περιορίζεται στα έξι (6) μέτρα
τουλάχιστον.
Η λωρίδα αυτή του αιγιαλού
θα είναι σε επαφή με την θάλασσα.
Απαγορεύεται η ενοικίαση
μικρών παραλιών που περιορίζεται σημαντικά
ο κοινόχρηστος χαρακτήρας τους καθώς
και των παραλιών που η διαχείριση τους
ανήκει σε άλλους φορείς (όπως αρχαιολογικούς
χώρους, φυσικού κάλους, εντός χερσαίας
ζώνης λιμένα, κ.λ.π.)
Για τους εκμεταλλευτές αυτοκινούμενων
τροχήλατων αμαξιδίων ( καντινών ) θα πρέπει
να ισχύσουν πρόσθετοι όροι και προϋποθέσεις
:
Στους χώρους για τους οποίους
παραχωρείται το δικαίωμα της απλής χρήσης
επιτρέπεται η τοποθέτηση αυτοκινούμενων
τροχήλατων καντινών, μόνον όταν αυτές
φέρουν αριθμό κυκλοφορίας, έχουν μέγιστο
πλάτος που δεν υπερβαίνει τα δυόμισι
μέτρα (2,5 μ.), μέγιστο μήκος που δεν υπερβαίνει
τα πέντε μέτρα (5μ.), πληρούν όλες τις νόμιμες
προδιαγραφές, δεν συνδέονται στέρεα μετά
του εδάφους και έχουν τη δυνατότητα άμεσης
μετακίνησής τους σε κάθε χρονική στιγμή.
Τοποθέτηση
τροχήλατης καντίνας επιτρέπεται μόνο εφόσον ο χώρος
στάθμευσης της απέχει τουλάχιστον εκατό
μέτρα (100 μ.) από εγκαταστημένες επιχειρήσεις
που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού
(ξενοδοχεία, κέντρα αναψυχής, κ.λπ.).
Η παραχώρηση του δικαιώματος
απλής χρήσης σε εκμεταλλευτές αυτοκινούμενων
τροχήλατων καντινών θα εξετάζεται πάντοτε
με την προϋπόθεση ότι η τοποθέτησή τους
σε συγκεκριμένους χώρους δεν δημιουργεί
προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού ή προστριβών
με τους πολίτες ή προβλήματα αισθητικής
ή υγιεινής.
Η τοποθέτηση
καντινών θα γίνεται σε θέσεις που θα επιλέγει
ο Δήμος ( η παραχώρηση θα προχωρεί
με τη διαδικασία της Δημοπρασίας) χωρίς να αναπτύσσουν
καθίσματα στους χώρους εγκατάστασής
τους είτε αυτοί είναι ιδιωτικοί είτε
τους έχουν παραχωρηθεί (ως προς την
ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων από τις
καντίνες αυτή απαγορεύεται σύμφωνα με
το άρθρο 42 της Α.1.Β8577/83 Υγειονομικής Διάταξης
και την υπ΄ αριθμ. Α1Β/8777/87.1 εγκύκλιο Υ.Υ.Π
& Κ.Α.
Επίσης, απαγορεύεται η χρήση για ελεύθερη
κατασκήνωση ή για λειτουργία κάμπινγκ
(Ν.2160/93).
Επιτρέπεται η
χωρίς Δημοπρασία παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού,
(απ’ ευθείας παραχώρηση) για ένα (1) χρόνο
σε αυτούς που έχουν όμορες ξενοδοχειακές
εν γένει επιχειρήσεις, κάμπινγκ ή κέντρα
αναψυχής, για την άσκηση δραστηριοτήτων
που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την
αναψυχή του κοινού (όπως εκμίσθωσης θαλάσσιων
μέσων αναψυχής ,καθισμάτων, ομπρελών,
λειτουργία τροχήλατου αναψυκτηρίου κ.λ.π.
). Η παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού
σε αυτούς που έχουν όμορες ξενοδοχειακές
εν γένει επιχειρήσεις, κάμπινγκ ή κέντρα
αναψυχής προς τον αιγιαλό ιδιοκτησίες,
θεωρείται υποχρεωτική εφόσον έχει έγκαιρα
υποβληθεί απ’ αυτούς η σχετική αίτηση
προς το Δήμο. Δεν επιτρέπεται στην περίπτωση
αυτή η παραχώρηση του παρακείμενου αιγιαλού
σε τρίτους. Μόνο εάν οι παρακείμενοι του
αιγιαλού δεν υποβάλλουν σχετική αίτηση,
επιτρέπεται η παραχώρηση του σε τρίτους.
Σε κάθε άλλη
περίπτωση, εκτός των παραπάνω, η
παραχώρηση της απλής χρήσης του
αιγιαλού γίνεται με Δημοπρασία.
Σε καμία
περίπτωση δεν επιτρέπεται η
δωρεάν παραχώρηση της απλής χρήσης
του αιγιαλού από τον Δήμο, ή
η παραχώρηση της χωρίς δημοπρασία
στις περιπτώσεις που επιβάλλεται
από τον νόμο, ή η άρνηση παραχώρησης
του χώρου αυτού χωρίς ιδιαίτερο
σοβαρό λόγο.
Στους μη δικαιούχους απευθείας παραχώρησης
εκ των διατάξεων του νόμου η μεταβίβαση
του δικαιώματος της απλής χρήσης γίνεται
αποκλειστικά και μόνο κατόπιν δημοπρασίας.
Δεν επιτρέπεται
η κήρυξη δημοπρασίας, για την
παραχώρηση της απλής χρήσης του
αιγιαλού στις περιπτώσεις, που ο νόμος προβλέπει
την απευθείας παραχώρηση.
Βασική προϋπόθεση
για κάθε περίπτωση παραχώρησης από το Δήμο προς τους ιδιώτες
της απλής χρήσης του κοινόχρηστου χώρου
αιγιαλού – παραλίας και οι οποίες ευρίσκονται
εντός των διοικητικών του ορίων, είναι
η τήρηση των όρων, των προϋποθέσεων και
των δεσμεύσεων που προκύπτουν από σχετικές
εγκυκλίους του Υπ. Οικονομικών και τις
γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου
του Κράτους.
Ο επιχειρηματίας,
στον οποίο με οποιονδήποτε τρόπο έχει παραχωρηθεί η απλή χρήση
τμήματος αιγιαλού – παραλίας:1. συμμετέχει ενεργά στην διατήρηση της καθαριότητάς του.
2. αναλαμβάνει την υποχρέωση
συλλογής μετά το πέρας της θερινής περιόδου,
καρεκλών, ομπρελών, ποδηλάτων θαλάσσης
κλπ. από τους χώρους του αιγιαλού –
παραλίας που
του είχε παραχωρηθεί.
Απαγορεύεται
η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού
– παραλίας είτε με δημοπρασία
είτε με απ’ ευθείας ανάθεση σε όσους
οφείλουν χρέη προς τον Δήμο από οποιαδήποτε
πηγή τελών του.
Ο επιχειρηματίας,
στον οποίο έχει παραχωρηθεί κατόπιν δημοπρασίας η απλή χρήση τμήματος
αιγιαλού οφείλει να λειτουργήσει την
επιχείρησή του.
Η μη λειτουργία
της επιχείρησης για δύο συνεχόμενα
έτη αποτελεί λόγω λύσης της σύμβασης
από την πλευρά του Δήμου.
Ορισμός διαδικασίας
και όρων μεταβίβασης του δικαιώματος απλής χρήσης προς τρίτους:
Η συμβατική
σχέση μίσθωσης γίνεται με μισθωτήριο συμβόλαιο, το οποίο συντάσσεται
σε (4) τέσσερα αντίγραφα, που υπογράφονται,
από τα συμβαλλόμενα μέρη, αφού καταβληθεί
εφ’ άπαξ από το μισθωτή τουλάχιστον το
½ του προβλεπόμενου ετησίου μισθώματος.
Στο μισθωτήριο
συμβόλαιο προσδιορίζονται σαφώς
τα στοιχεία του μισθωτή, η διάρκεια της
μίσθωσης, η θέση και το εμβαδόν του κοινοχρήστου
χώρου, που παραχωρείται, η ιδιότητά του
(αιγιαλός, παραλία κ.λπ.), το είδος της
χρήσης και το καταβληθέν αντάλλαγμα.
Με την επιφύλαξη
των οριζομένων στην παρ. 4 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001, το μισθωτικό
αντάλλαγμα προσδιορίζεται με βάση τις
μισθωτικές συνθήκες της περιοχής ή προς
το καθοριζόμενο βάσει του άρθρου 22 του
ν. 2238/1994 (Φ.Ε.Κ.151/1994 τ.Α΄).
Απαγορεύεται ο συμψηφισμός του
ανταλλάγματος με την οποιαδήποτε παροχή
υπηρεσιών από τον μισθωτή προς τον Δήμο.
Η διάρκεια της
μίσθωσης να ορίζεται αποκλειστικά και
μόνο εντός των χρονικών ορίων ισχύος
της εκάστοτε ΚΥΑ για την παραχώρηση του δικαιώματος
απλής χρήσης αιγιαλού.
Απαγορεύεται
η καθοιονδήποτε τρόπο περαιτέρω υπεκμίσθωση των κοινοχρήστων
χώρων από τους μισθωτές.
Τα αντίγραφα
των μισθωτηρίων υποβάλλονται, με
ευθύνη του Ο.Τ.Α. στην οικεία Δ.Ο.Υ. για
καταχώρηση και θεώρηση και στη συνέχεια
ένα εκ των θεωρηθέντων υποβάλλεται με
ευθύνη της Δ.Ο.Υ. στην αρμόδια Κτηματική
Υπηρεσία.
Μισθωτήριο
συμβόλαιο, το οποίο δεν φέρει
θεώρηση της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. θεωρείται
άκυρο από την Κτηματική Υπηρεσία, το δε
καταβληθέν από το μισθωτή αντάλλαγμα,
στο σύνολό του, είναι απαιτητό για καταβολή
στο Δημόσιο από τον Δήμο.
Δεν επιτρέπεται
η εγκατάσταση του μισθωτή
στον κοινόχρηστο χώρο πριν τη σύναψη της μίσθωσης,
καθώς και η παραμονή αυτού μετά τη λήξη
αυτής.
Σε περίπτωση
μη συμμόρφωσης επί των ανωτέρω
το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα της λήψης
μέτρων κατά του μισθωτού.
Σε κάθε μορφή
παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού
– παραλίας για ανάπτυξη ομπρελών
και καθισμάτων ή άλλη χρήση, η έκταση
που ενοικιάζεται προκαθορίζονται από
το Δημοτικό Συμβούλιο, και αναφέρονται
μεταξύ των άλλων όρων στα μισθωτήρια
και στις άδειες παραχώρησης χρήσης.
Το Δημόσιο
διατηρεί το δικαίωμα για την προστασία
με τους τρόπους που προβλέπει
ο νόμος, των χώρων του αιγιαλού
και της παραλίας (ΠΔΑ κτλ.). Επίσης για την έκδοση πρωτοκόλλων
καθορισμού αποζημίωσης στα κτίσματα
και λοιπές κατασκευές που βρίσκονται
εντός των παραπάνω χώρων ή τυχόν κατασκευασθούν
στο μέλλον.
Ο Δήμος υποχρεούται
σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνει
ότι γίνεται καταπάτηση ή αυθαίρετη
κατάληψη του χώρου του αιγιαλού
και της παραλίας να ενημερώνει την αρμόδια Κτηματική
Υπηρεσία και εκείνη προβαίνει στις απαραίτητες
ενέργειες για την επιβολή των νόμιμων
κυρώσεων.
Ανάκληση παραχώρησης
Η παραχώρηση υπόκειται,
πάντοτε σε μονομερή ανάκληση από το Δημόσιο για λόγους δημοσίου
συμφέροντος, εθνικής άμυνας, δημόσιας
τάξης και ασφάλειας, προστασίας αρχαίων,
του περιβάλλοντος ή της δημόσιας υγείας,
αλλά και για λόγους κατασκευής λιμενικών
έργων.
Στις περιπτώσεις
αυτές ο Δήμος ή η επιχείρηση
του υποχρεούται άμεσα να εγκαταλείψει
τη χρήση.
Η τυχόν ανάκληση
της παραχώρησης προς τον Δήμο
συνεπάγεται αυτοδικαίως και την ανάκληση
όλων των παραχωρήσεων, που έχουν συντελεστεί
βάσει αυτής.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
ΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥ – ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΜΠΡΕΛΩΝ
& ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΣΕ ΕΚΜΙΣΘΩΤΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΣΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΜΕΣΩ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑΣ Η’ ΑΠ’ ΕΥΘΕΙΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ
Με βάση το άρθρο
13 παρ. 3 εδάφιο γ ΒΔ 24/9-20/10/58, όπως
αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του Ν.1080/80
ως τέλος χρήσης κοινόχρηστου χώρου κάθε
αιγιαλού – παραλίας, για τις περιπτώσεις
αυτές καθορίζεται με απόφαση Δ.Σ.
Συγκεκριμένα
για μεν τις περιπτώσεις Δημοπρασίας
μετά την ολοκλήρωση της, η τελική
διαμορφωμένη τιμή ανά χώρο δημοπράτησης
για δε τις περιπτώσεις απευθείας παραχώρησης,
η εξ αρχής καθοριζόμενη τιμή (ανά τετραγωνικό
μέτρο) με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Σε περίπτωση
αυθαίρετης κατάληψης τμήματος αιγιαλού – παραλίας με οποιονδήποτε
τρόπο , ο Δήμος οφείλει να ενημερώσει
άμεσα την Κτηματική Υπηρεσία η οποία
προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες.
Ως αυθαίρετη
κατάληψη κοινόχρηστου χώρου αιγιαλού
– παραλίας θεωρούνται:
Η ανάπτυξη εκτός του οριοθετημένου τμήματος,
επιπλέον ομπρελών , καθισμάτων και μέσων
θαλάσσιας αναψυχής πέραν της έκτασης
που αναγράφεται στο μισθωτήριο ή στην
άδεια παραχώρησης χρήσης.
Οι εκμισθωτές
θαλασσίων μέσων αναψυχής όπου αυτό επιτρέπεται,
θα χρησιμοποιούν κατάλληλα σηματοδοτημένο
δίαυλο μέσα στη θάλασσα για την διακίνηση
των μισθωμένων μέσων (ποδήλατα θαλάσσης,
Wind-surf, κανό, κ.λ.π.), που το πλάτος του δεν
θα υπερβαίνει τα δεκαπέντε (15) μέτρα.
Απαγορεύεται για λόγους ασφαλείας και ησυχίας
των λουομένων η κυκλοφορία των μισθωμένων
μέσων αναψυχής σε απόσταση μικρότερη
των διακοσίων (200) μέτρων από το συνηθισμένο
σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας
οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές
που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες.
Για τον καθορισμό
των μέτρων των δραστηριοτήτων μέσα στη θάλασσα, αρμόδιο είναι
το Λιμεναρχείο.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
ΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΟΥ – ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ
ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ – ΚΑΜΠΙΝΓΚ
- ΚΕΝΤΡΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΜΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Όσοι ανήκουν στις παραπάνω περιπτώσεις
και εκμεταλλεύονται τμήματα αιγιαλών
– παραλίων οφείλουν να αναπτύσσουν σ’
αυτά ότι εκ του νόμου επιτρέπεται και
πάντοτε μέσα στην έκταση (τετραγωνικά
μέτρα), του συγκεκριμένου χώρου που αναγράφεται
στην άδεια παραχώρησης ή το μισθωτήριο.
Για οποιαδήποτε καταπάτηση ή αυθαίρετη
κατάληψη πέραν του οριοθετημένου, ο Δήμος
ενημερώνει την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία
η οποία δικαιούται να επιβάλλει τις νόμιμες
κυρώσεις.
Το τέλος
χρήσης κοινόχρηστων χώρων αιγιαλού
– παραλίας για τις περιπτώσεις
κέντρων αναψυχής, καθορίζεται με απόφαση
Δ.Σ. η τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο.
Ειδικότερα, για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
το τίμημα για την παραχώρηση απλής χρήσης
του προ αυτών τμήματος του Αιγιαλού έχει
καθοριστεί με απόφαση του Υπ. Οικονομικών,
και υπολογίζεται από τον πολλαπλασιασμό
του ενός δευτέρου ½ της τιμής του δίκλινου
δωματίου με λουτρό, όπως καθορίζεται
αυτή κάθε χρόνο από τον Ε.Ο.Τ. για την αντίστοιχη
τάξη επί των αριθμό των κλινών, που έχουν
δηλωθεί στον Ε.Ο.Τ. χωρίς να λαμβάνονται
υπόψη οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Προκειμένου
περί ξενοδοχειακών επιχειρήσεων η παραχώρηση
της χρήσης του προ αυτών τμήματος του
αιγιαλού με το πιο πάνω τίμημα δεν γίνεται
για συγκεκριμένη χρήση, αλλά για την εκπλήρωση
όλων των πρόσθετων υποχρεώσεων που έχει
αναλάβει η επιχείρηση έναντι των πελατών
της (ομπρέλες, κανό, σέρφινγκ, σκι κλπ.)
και δεν καταβάλλεται ιδιαίτερο τίμημα
για κάθε περίπτωση.
Τα τμήματα
των παραλιών των οποίων η χρήση παραχωρείται, περιγράφονται
και οριοθετούνται με πασσάλους από την
επιτροπή ελέγχου κοινοχρήστων χώρων.
Οι επιχειρηματίες-μισθωτές υποχρεούνται
να διατηρούν με δική τους αποκλειστικά
ευθύνη τα σημεία οριοθέτησης.
Σε περίπτωση
παράβασης των παραπάνω άρθρων ο Δήμος διατηρεί
το δικαίωμά του για αποκλεισμό της συμμετοχής
σε δημοπρασία ή της απευθείας παραχώρησης
παραλίας στον ίδιο ενδιαφερόμενο-παραβάτη
κατά την επόμενη θερινή περίοδο εφόσον
αυτό δεν αντίκειται στην κείμενη νομοθεσία.
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΤΟΥ Δ.Σ. ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΟΥΝ
Α. Ποιες παραλίες θα εκμισθώσει
ο Δήμος με την διαδικασία της πλειοδοτικής
δημοπρασίας και ανάθεση στην Οικονομική
Επιτροπή του Δήμου τον καθορισμό της
ημερομηνίας και των όρων διεξαγωγής της
δημοπρασίας. Καθορισμός τιμής εκκίνησης
ανά χώρο εκμίσθωσης
Β. Την απευθείας παραχώρηση της
απλής χρήσης αιγιαλού χωρίς δημοπρασία
(σύμφωνα με τις αιτήσεις ενδιαφέροντος)
σε αυτούς που έχουν γειτονικές με αυτόν
ιδιοκτησίες στις οποίες είναι εγκατεστημένες
επιχειρήσεις όπως καταστήματα, κέντρα
αναψυχής, κλπ η παραχώρηση γίνεται για ένα χρόνο
στην τιμή που ορίζει το Δ.Σ.
Γ. Την απευθείας παραχώρηση της
απλής χρήσης αιγιαλού χωρίς δημοπρασία
στους εκμεταλλευόμενους - ξενοδοχεία
( = η παραχώρηση γίνεται για ένα χρόνο).
Ειδικότερα για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
και την παραχώρηση της απλής χρήσης του προ αυτών τμήματος
του αιγιαλού με απευθείας χρήση, το τίμημα έχει καθοριστεί
με σχετική διάταξη του Υπουργείου Οικονομικών.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ
Θέμα : « Καθορισμός πλαισίου κανονισμού
για την παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων
της διοικητικής περιφερείας του Δήμου
Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.»
Σχετ. : • Διατάξεις του άρθρου 79 του
Ν. 3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων
& Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 114/Α΄/8-6-2006)
και αποτελεί κανονιστική
διοικητική πράξη που
έχει ισχύ ουσιαστικού νόμου.
- Το Β.Δ. 24-9/20-10-1958 «Περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίων κείμενων νόμου των ισχυουσών διατάξεων περί των προσόδων των Δήμων και Κοινοτήτων».
- Το Ν. 1080/1980 (ΦΕΚ 246/Α΄/1980) «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της περί των προσόδων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως Νομοθεσίας και άλλων τινών συναφών διατάξεων»
- Το Ν. 1416/1984 (ΦΕΚ 18/Α΄/1984), το Ν. 1828/1989 (ΦΕΚ 2/Α΄/1989), το Ν. 1900/1990 (ΦΕΚ 125/Α΄/1990), το Ν. 2218/1994, το Ν. 3254/2004 (ΦΕΚ 137/Α΄/2004)
- Το Ν. 1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός», τους Ν. 1337/1983 & Ν. 1512/1985
- Το Ν. 2831/2000 «Τροποποίηση των διατάξεων του Ν. 1577/85 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός και άλλες πολεοδομικές διατάξεις»
- Την Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ Γ4α/Φ.201/1791/1998 «Προδιαγραφές μεγεθών και υλικών κύριας για προσπέλαση των χώρων από ΑΜΕΑ»
- Την Εγκυκλίο 85195/55/2000 (ΑΜΕΑ)
- Την Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ 52716/20-11-2001 (ΦΕΚ 1663/Β΄/13-10- 2001)
- Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ 52488/2002 σε εκτέλεση του άρθρου 28 του Ν. 2831/2000
- Το Ν. 2696/99 «περί Κ.Ο.Κ.» άρθρα 34,47 & 48
- Ποινικός κώδικας άρθρο 292 παρ. 1· & άρθρο 458.
- Απόφαση Δ.Σ. 30/1999 του πρώην Δήμου Νάξου
- Απόφαση Δ.Σ. 269/2005 του πρώην Δήμου Νάξου
- Απόφαση Δ.Σ. 45/2003 & 161/2004 του πρώην Δήμου Δρυμαλίας
- Την με αριθμό 54/2007 απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής του πρώην Δήμου Δρυμαλίας
- Απόφαση Δ.Σ. 164/2007 του πρώην Δήμου Δρυμαλίας (Έγκριση κανονισμού χρήσης κοινόχρηστου χώρου)
- Απόφαση Δ.Σ. 74/2011 της Δημοτικής Κοινότητας Σχοινούσας
Σύμφωνα με τα ανωτέρω Κοινόχρηστα είναι τα πράγματα τα οποία
σύμφωνα με το νόμο ή τη βούληση του ιδιοκτήτη
τους προορίζονται για κοινή χρήση και
η κυριότητα των οποίων ανήκει στο Δήμο
Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Τα κοινόχρηστα
αποτελούν πράγματα εκτός συναλλαγής,
σύμφωνα με το άρθρο 970 του Αστικού Κώδικα,
ενώ «σε κοινόχρηστα πράγματα μπορούν
να αποκτηθούν με παραχώρηση της αρχής,
κατά τους όρους του νόμου, ιδιαίτερα ιδιωτικά
δικαιώματα, εφ' όσον με τα δικαιώματα
αυτά εξυπηρετείται ή δεν αναιρείται η
κοινή χρήση». Τέλος είναι
η χρηματική παροχή που καταβάλλεται από
τους υπόχρεους έναντι ειδικού ανταλλάγματος
(αντιπαροχής), το οποίο συνίσταται στη
χρησιμοποίηση ορισμένου δημοτικού έργου
ή υπηρεσίας. Πρόκειται για τέλος ανταποδοτικού
χαρακτήρα, με την έννοια ότι είναι ανάλογο
του οφέλους που αποκομίζει ο φορολογούμενος
από τη χρήση του παραχωρούμενου χώρου
(ΣτΕ 140/89, ΔιΔικ 1990 σελ. 1228) και ανήκει στην
κατηγορία των Γενικών ή Ανειδίκευτων
Εσόδων. Άδειες Χρήσης
κοινόχρηστου χώρου είναι ατομικές διοικητικές
πράξεις, οι οποίες υπόκεινται σε ανάκληση
κατά τις γενικές αρχές του διοικητικού
δικαίου και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας
και κατά τις ειδικές διατάξεις του άρθρου
3 του Ν. 1080/80, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε
μεταγενέστερα. Ειδικότερα, η χορήγηση
άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου σε εμπορικά
καταστήματα και ιδίως καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος, προϋποθέτει την νόμιμη
λειτουργία αυτών. Εκτός του Δήμου, καμία
άλλη αρχή ή νομικό πρόσωπο ή ίδρυμα δεν
έχει αρμοδιότητα να εκδίδει άδειες χρήσης
κοινόχρηστων χώρων που ανήκουν στο Δήμο
Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ή έχουν παραχωρηθεί
σ' αυτόν για εκμετάλλευση. Ανάκληση άδειας
είναι διοικητική πράξη κύρωσης με την
οποία αίρεται η ισχύς μιας άλλης διοικητικής
πράξης , είτε αναδρομικά, είτε για το μέλλον.
Αποσκοπεί όχι στην ποινική τιμωρία αδικήματος
αλλά στην συμμόρφωση του υπόχρεου προς
τις ρυθμίσεις του νόμου. Αυθαίρετη χρήση
θεωρείται η χρήση του κοινόχρηστου χώρου
χωρίς την προηγούμενη άδεια του Δημάρχου.
Αυθαίρετη θεωρείται επίσης η χρήση του
κοινόχρηστου χώρου κατά παράβαση των
όρων της χορηγηθείσης άδειας, είτε αυτοί
αφορούν το είδος της χρήσης και τη θέση
ή έκταση του παραχωρημένου χώρου, είτε
τη διάρκεια της άδειας.
Σύμφωνα με το νόμο
τα τμήματα των κοινοχρήστων χώρων
των οποίων επιτρέπεται η παραχώρηση
της χρήσης, καθορίζονται με απόφαση του
Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν χορηγείται
η άδεια για χρήση κοινοχρήστων χώρων
σε καταστηματάρχες που δεν έχουν εξοφλήσει,
κάθε μορφής καθυστερημένες οφειλές προς
τον Δήμο ή δεν έχουν υπαχθεί σε νόμιμη
ρύθμιση. Στα πεζοδρόμια εξασφαλίζεται
ελεύθερος χώρος για την κίνηση των πεζών,
πλάτους τουλάχιστον 1,00 μ. Σε όσα τμήματα
πεζοδρόμων παραχωρείται η χρήση για ανάπτυξη
τραπεζοκαθισμάτων θα χορηγείται σε χώρο
που αντιστοιχεί σε πλάτος μέχρι το 25%
του πλάτους του πεζόδρομου με την προϋπόθεση
ότι το πλάτος του εναπομένοντος πεζόδρομου
να είναι τουλάχιστον 4,00 μ.
Δεν πρέπει να
εμποδίζεται σε καμιά περίπτωση
η ανάδειξη και η προβολή των αρχαιολογικώ ν μνημείων της
πόλης. Η έκθεση των εμπορευμάτων θα περιορίζεται
σε απόσταση 1μ από την οικοδομική γραμμή
και εφόσον καλύπτει τις πιο πάνω προϋποθέσεις,
ενώ η ενδεχόμενη ανάρτηση αυτών επί των
προσόψεων των κτηρίων δεν θα μπορεί να
υπερβαίνει σε ύψος το 1,5μ. Δεν επιτρέπεται
σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους και γενικά
σε κοινόχρηστους χώρους η επέκταση των
εργασιών των καταστημάτων και των επιτηδευματιών
κάθε μορφής (συνεργεία αυτοκινήτων, μοτοσικλετών,
συναρμολογήσεις επίπλων κτλ.). Στα καταστήματα
υγειονομικού ενδιαφέροντος, χορηγείται
άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου, σύμφωνα
με την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας
τους. Δεν επιτρέπεται καμία παρέμβαση
που να εμποδίζει την απρόσκοπτη και ελεύθερη
χρήση του αστικού εξοπλισμού που έχει
εγκαταστήσει ο Δήμος στον κοινόχρηστο
χώρο. Σε χώρους πεζοδρομίων, πεζοδρόμων
και κάθε είδους κοινόχρηστο χώρο που
δεν έχει νόμιμα παραχωρηθεί, δεν επιτρέπεται
οποιαδήποτε παρέμβαση όπως και η τοποθέτηση
μεγαφωνικών εγκαταστάσεων και διαφημιστικών
στοιχείων. Η καθαριότητα του κοινόχρηστου
χώρου είναι ευθύνη του υπευθύνου του
καταστήματος που έχει λάβει άδεια χρήσης.
Οι καταστηματάρχες έχουν την υποχρέωση
να συμμορφώνονται με τις διατάξεις του
παρόντος κανονισμού και με τις υποδείξεις
των οργάνων της Ειδικής Υπηρεσίας του
Δήμου. Οι πεζόδρομοι και οι πλατείες ή
τμήματα αυτών μπορούν να παραχωρούνται
δωρεάν για την διοργάνωση πολιτιστικών
εκδηλώσεων με την υποχρέωση των φορέων
- διοργανωτών για την εξασφάλιση της καθαριότητας,
την προστασία τους από κάθε μορφής ρύπανση
και την αποκατάσταση τυχόν ζημιών.
Οι
κατηγορίες χρήσεων κοινοχρήστων χώρων
είναι οι ακόλουθες : 1. Χορήγηση άδειας τοποθέτησης, τραπεζοκαθισμάτων, σκιαδιών και λοιπών λειτουργικών ή διακοσμητικών στοιχείων σε κοινόχρηστους χώρους που έχουν παραχωρηθεί για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων.
Η άδεια χρήσης
κοινοχρήστων χώρων διατίθενται στους εκμεταλλευόμενους,
σύμφωνα με τον Ν. 1080/80 άρθρο 3, παράγραφο
4& 5, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει κάθε
φορά. Ειδικότερα: -«Η χρήση των πλατειών
διατίθεται εις τους εκμεταλλευόμενους
τα περί αυτάς καφενεία, ζαχαροπλαστεία,
εστιατόρια, παρεμφερείς επιχειρήσεις
και καταστήματα, κατά τα δι' αποφάσεως
της δημοτικής αρχής ειδικώτερον οριζόμενα.
Επιτρέπεται η παραχώρηση της χρήσεως
συνεχομένου κοινοχρήστου χώρου, εφ' όσον
δεν θίγονται δικαιώματα ετέρου δικαιομένου
της χρήσεως τούτου, εάν όμως οι δικαιούμενοι
αυτού είναι πλείονες του ενός, η χρήση
του συνεχόμενου τούτου χώρου παραχωρείται
αναλόγως άλλων κριτηρίων (τοπικών, τουριστικών,
κυκλοφοριακών, πρασίνου κλπ). Εν ουδεμία
περιπτώσει ο κατά χρήση παρακειμένου
καταστήματος ή κατοικίας, ειμή μόνον
τη εγγράφω συγκαταθέσει του χρησιμοποιούντος
ή κατέχοντος τα ακίνητα ταύτα.
-Προκειμένου περί πλατειών
ένθα προβάλλονται καταστήματα
χρησιμοποιούμενα ως καφενεία, εστιατόρια,
ζαχαροπλαστεία ή παρεμφερείς
επιχειρήσεις, εις έκαστον εκμεταλλευτήν
τούτων παραχωρείται αναλόγως της προσόψεως
του καταστήματος αυτού η χρήσις του εβδομήκοντα
τοις εκατόν (70%) του αντιστοιχούντως εις
την προβολήν του χώρου, το υπόλοιπον δε
τριάκοντα τοις εκατόν (30%) του χώρου, διατίθεται
υπό του δημάρχου εις τους αυτούς εκμεταλλευτάς
εφ' όσον κατά την κρίσιν αυτού δεν παρακωλύετ
αι ουσιωδώς η ελευθέρα χρήσις αυτού. Εν
περιπτώσει μη χρησιμοποιήσεως υπό δικαιουμένου
του αναλογούντος αυτώ κοινοχρήστου χώρου
της πλατείας, η χρήσις του χώρου τούτου
δύναται να παραχωρηθή υπό του δήμου εις
εκμεταλλευτάς συνερχομένων μετ' αυτού
καταστημάτων, αναλόγως της προσόψεώς
των.»
Η άδεια τοποθέτησης τραπεζοκαθισμάτων,
σκιαδιών και λοιπών λειτουργικών ή
διακοσμητικών στοιχείων σε κοινόχρηστους
χώρους, που έχουν παραχωρηθεί
για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων,
εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία του
Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, μετά
από αίτηση του ενδιαφερόμενου και αφορά
την τρέχουσα ετήσια χρονική περίοδο.
Τα τμήματα των κοινοχρήστων χώρων των
οποίων επιτρέπεται η παραχώρηση της χρήσης,
η οριοθέτηση των τμημάτων αυτών καθώς
επίσης και ο καθορισμός του ετήσιου τέλους
ανά τετραγωνικό μέτρο, καθορίζονται με
απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μετά
από εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας του
Δήμου. Για τη διαμόρφωση του χώρου και
την εγκατάσταση των τραπεζοκαθισμάτων
εκδίδεται από το Δήμο άδεια χρήσης με
ισχύ από την ημερομηνία έκδοσής της έως
το τέλος του έτους που εκδόθηκε. Ο ενδιαφερόμενος
απευθύνεται με αίτηση του στο τμήμα Οικονομικών
Υπηρεσιών πριν τη λήξη της ισχύουσας
άδειας χρήσης. Η σκίαση των χώρων μπορεί
να γίνεται, με την τοποθέτηση τέντας στην
όψη του κτιρίου σε ύψος τουλάχιστον 2,20μ
από το έδαφος και χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα,
με ομπρέλες που θα καλύπτουν επιφάνεια
το πολύ ίση με αυτή του παραχωρούμενου
κοινόχρηστου χώρου. Στην περίπτωση που
για την σκίαση χρησιμοποιούνται τέντες,
αυτές δεν θα υπερβαίνουν το 20% (Απόφαση
α.π.52716/20-11-01 της Γεν. Δ/νσης Πολεοδομίας
Δ/νση Ο.Κ.Κ. του ΥΠΕΧΩΔΕ), της επιφάνειας
του συνόλου του κοινόχρηστου χώρου - πλατείας
και χωρίς διαφημιστικά μηνύματα.
Στις περιπτώσεις που η άδεια
αφορά κατασκευή τεντών σε πλατείες ή
χώρους όπου τα τραπεζοκαθίσματα καταλαμβάνουν
αξιόλογη έκταση, ή και σε ευαίσθητα από
άποψη αισθητικής εικόνας σημεία του Δήμου,
θα πρέπει να εντάσσονται σε ένα συνολικό
σχεδιασμό που θα εκπονεί η αρμόδια υπηρεσία
του Δήμου και θα εγκρίνεται από το Δημοτικό
Συμβούλιο μετά την γνωμοδότηση της Τεχνικής
Υπηρεσίας του Δήμου Νάξου και Μικρών
Κυκλάδων. Επιτρέπεται η τοποθέτηση διαφανών
και χωρίς κορνίζα υαλόφρακτων ανεμοφρακτών
ύψους έως 1,20μ καθώς και άλλων διακοσμητικών
στοιχείων, με διάταξη ώστε να μην καθιστούν
τον κοινόχρηστο χώρο περίκλειστο. Δεν
επιτρέπεται καμία μόνιμη κατασκευή στον
παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο (υποστυλώματα,
δάπεδα, τραπεζοκαθίσματα, ζαρντινιέρες
κ.τ.λ.). Η διάταξη των λειτουργικών στοιχείων
στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο χώρο
θα είναι τέτοια ώστε να δημιουργούνται
διάδρομοι για την απρόσκοπτη κίνηση των
πεζών. Με τη λήξη των αδειών, εφ' όσον δεν
χορηγηθεί νέα άδεια και με ευθύνη της
επιχείρησης απομακρύνονται από τον κοινόχρηστο
χώρο όλα τα αντικείμενα. Σε περίπτωση
μη συμμορφώσεώς του σύμφωνα με τις οικείες
διατάξεις, ο Δήμος με τα συνεργεία του
προβαίνει στην απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων,
με τη συνδρομή της οικείας Αστυνομικής
Αρχής και επιβάλλει ειδικό πρόστιμο για
τα έξοδα μεταφοράς και αποθήκευσης, ίσο
με το διπλάσιο του μεγαλύτερου τέλους
ανά τετραγωνικό μέτρο, που καθορίστηκε
με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για
τους χώρους για τους οποίους έχει επιτραπεί
η παραχώρηση της χρήσης.
2. Χορήγηση άδειας τοποθέτησης
εμπορευμάτων.
Τα τμήματα
των κοινοχρήστων χώρων των οποίων
επιτρέπεται η παραχώρηση της
χρήσης, για έκθεση εμπορευμάτων, καθώς
επίσης και ο καθορισμός του ετήσιου
τέλους ανά τετραγωνικό μέτρο, καθορίζονται
με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Πριν από την τοποθέτηση στον κοινόχρηστο χώρο
των εμπορευμάτων, εκδίδεται από το Δήμο
άδεια χρήσης με ισχύ από την ημερομηνία
έκδοσης της έως το τέλος του έτους που
εκδόθηκε. Ο ενδιαφερόμενος απευθύνεται
με αίτηση του στο Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών
πριν τη λήξη της ισχύουσας άδειας χρήσης,
προσκομίζοντας τα εξής δικαιολογητικά
:
* Άδεια λειτουργίας καταστήματος
* Τοπογραφικό διάγραμμα
κάλυψης του καταστήματος και
του κοινόχρηστου χώρου.
Δεν επιτρέπεται η αποθήκευση
εμπορευμάτων και λοιπών στοιχείων
εξοπλισμού στον παραχωρούμενο κοινόχρηστο
χώρο, για λόγους αισθητικής. Οι διάδρομοι,
που ευρίσκονται εντός του χώρου των εμπορευμάτων
και εξυπηρετούν τη λειτουργία του καταστήματος,
προσμετρούνται κανονικά ως κατάληψη.
Σε περίπτωση γωνιακού καταστήματος, τα
στοιχεία που αφορούν στην κατάληψη θα
παρουσιάζονται αναλυτικά για τον κάθε
δρόμο. Προ της εισόδου κατοικίας, δεν
επιτρέπεται η τοποθέτηση εμπορευμάτων.
Η τοποθέτηση εμπορευμάτων επί των προσόψεων,
δεν θα υπερβαίνει το 1,50μ. σε ύψος.
3. Χορήγηση άδειας
κατάληψης Κοινόχρηστου Χώρου με οικοδομικά
υλικά.
Ο ιδιοκτήτης ή
ο εργολάβος μετά από αίτησή τους στο Δήμο
Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, λαμβάνουν άδεια
κατάληψης του κοινόχρηστου χώρου μετά
και από την έγκριση της ΕΛ.ΑΣ εάν πρόκειται
για κατάληψη οδοστρώματος πεζοδρομίου,
πεζόδρομου ή πλατείας. Οι υπεύθυνοι του
έργου είναι υποχρεωμένοι να λάβουν όλα
τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη ατυχήματος.
Ο χώρος κατάληψης θα πρέπει να έχει σημανθεί
κατάλληλα ώστε να είναι ορατός και τη
νύκτα. Σε περίπτωση κατάληψης ολόκληρου
του πεζοδρομίου, υποχρεούνται να κατασκευάσουν
πρόσθετο πεζοδρόμιο ή να πάρουν άλλα
κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή διέλευση
των πεζών .
Οι άδειες που εκδίδονται
διακρίνονται σε :
1ο . Άδεια Χρήσης Κάδου
Αδρανών Υλικών, που εκδίδεται με την προϋπόθεση
ότι ο κάδος τοποθετείται σε ξύλα για την
προστασία του κοινόχρηστου χώρου και
με εβδομαδιαίο τέλος χρήσης.
2ο . Άδεια χρήσης προστατευτικής
περίφραξης, u956 με πανί, λαμαρίνα ή πλέγμα
και μηνιαίο τέλος χρήσης
3ο . Άδεια τοποθέτησης
ικριώματος (σκαλωσιά), με μηνιαίο τέλος
χρήσης.
Ο ενδιαφερόμενος
καταθέτει την άδεια οικοδομής
ή άδεια μικρής κλίμακας για την
έγκριση των εργασιών από την
αρμόδια Δ/νση του Δήμου και υποχρεώνεται
:
* Να κατασκευάσει
προστατευτικό προστέγασμα ή
στοά με σκάφη (όταν γίνεται
χρήση ολόκληρου πεζοδρομίου),
για την προστασία των διερχόμενων πεζών
από πιθανή πτώση αντικειμένων.
* Να τοποθετήσει
το ικρίωμα (σκαλωσιά) με ασφαλή
έδραση και στήριξη στην οικοδομή.
* Να κατασκευάσει
το ικρίωμα (σκαλωσιά) με προστατευτική
διάταξη (πανί, δίχτυ κ.τ.λ.) για την προστασία
των διερχόμενων πεζών από πτώση υλικών.
* Να τοποθετήσει
σήμανση που να προειδοποιεί
έγκαιρα τους πεζούς για την
κατάληψη του πεζοδρομίου.
* Να τοποθετήσει
ταινία σήμανσης με ερυθρό
και λευκό χρώμα.
* Να τοποθετήσει
εμπόδια με φώτα και αντανακλαστικά
στοιχεία που να λειτουργούν σε όλο το
24ωρο και ιδίως υπό συνθήκες νύχτας.
4ο . Άδεια λοιπών περιπτώσεων,
που αφορά κατάληψη κοινόχρηστου χώρου
για την εκτέλεση διαφόρων τεχνικών εργασιών,
με μηνιαίο τέλος κατά ζώνες & κατά τετραγωνικό
μέτρο. Οικονομικά υπόχρεοι είναι τόσο
ο ιδιοκτήτης του ακινήτου όσο και ο κάτοχος
της άδειας χρήσης. Οποιαδήποτε καταστροφή
κοινόχρηστου χώρου αποκαθίστανται από
τον ιδιοκτήτη ή τον εργολάβο των εργασιών.
4. Χορήγηση άδειας
κυκλοφορίας οχημάτων, ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων
σε Κοινόχρηστους Χώρους (Πεζόδρομοι -
Πλατείες).
Στους πεζόδρομους
και πλατείες επιτρέπεται κατ' εξαίρεση:
1ο . Όλο το 24ωρο μόνον η
κίνηση αυτοκινήτων παροχής πρώτων βοηθειών
ή αυτοκινήτων που μεταφέρουν ασθενείς,
νεκροφόρων οχημάτων, απορριμματοφόρων
του Δήμου, των εκτελούντων υπηρεσία αυτοκινήτων
της ΕΛ.ΑΣ. Και της Πυροσβεστικής, καθώς
και των οχημάτων των Οργανισμών Κοινής
Ωφελείας για την αντιμετώπιση περιπτώσεων
επείγουσας ανάγκης.
2ο . Η κυκλοφορία οχημάτων
ανεφοδιασμού καταστημάτων, κατοικιών
και λοιπών αναγκών, όπως επίσης και φορτηγά
επαγγελματικά Ι.Χ. ή Δ.Χ. μέχρι έξη (6) τόνων
μικτού βάρους για φορτοεκφόρτωση.
3ο . Όλο το 24ωρο, μόνον
η κίνηση δικύκλων (ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων)
και αυτοκινήτων των οποίων οι ιδιοκτήτες
έχουν νόμιμο χώρο στάθμευσης και για
να εξυπηρετηθούν πρέπει υποχρεωτικά
να διέλθουν από κοινόχρηστους χώρους
(πεζόδρομοι - πλατείες).
Σε καμιά
άλλη περίπτωση δεν επιτρέπεται
η κίνηση και η στάθμευση κάθε
είδους οχημάτων, ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων σε πεζόδρομους και πλατείες.
Για τους παρανομούντες θα επιβάλλονται
τα προβλεπόμενα από τον νόμο πρόστιμα
και θα καταμηνύονται για τις ποινικές
συνέπειες. Τα σταθμευμένα παράνομα δίκυκλα
(εκτός ποδηλάτων) θα αποσύρονται από την
Υπηρεσία του Δήμου και στους κατόχους
θα επιβάλλονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα
καθώς και η δαπάνη φορτοεκφόρτωσης και
μεταφοράς τους.
Η κίνηση των
επιτρεπομένων οχημάτων και η
περιορισμένη στάθμευσή τους γίνεται
με τους παρακάτω όρους και περιορισμούς:
- Η ταχύτητα των αυτοκινήτων δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης των πεζών οι οποίοι πάντως σε οποιαδήποτε περίπτωση έχουν προτεραιότητα, εκτός των περιπτώσεων μεταφοράς ασθενών και κίνησης οχημάτων της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας.
- Απαγορεύεται η οπισθοπορία οχημάτων, εκτός κι αν αυτή γίνεται με την καθοδήγηση πεζού, καθώς και η επιτόπια στροφή τους. -Ο χρόνος στάθμευσης για τροφοδοσία θα περιορίζεται στον απολύτως απαραίτητο για την φορτοεκφόρτωση και με τον όρο ότι δεν θα παρεμποδίζεται η διέλευση των πεζών.
- -Κάθε κάτοχος οχήματος υποχρεούται σε αποζημίωση του Δήμου με βάση τον προϋπολογισμό της Τεχνικής του Υπηρεσίας (θεωρημένο από τον Δήμαρχο) για τις ζημιές που τυχόν θα προκληθούν από την κυκλοφορία και την στάθμευσή του οχήματος εντός πεζοδρόμων και πλατειών.
- Απαγορεύεται εντελώς η στάθμευση δικύκλων (πλην ποδηλάτων) επί των πεζοδρόμων και πλατειών
Στην αίτηση
προς την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Νάξου
& Μικρών Κυκλάδων θα αναφέρονται υποχρεωτικά
τα πλήρη στοιχεία του φορέα που θα είναι
υπεύθυνος για τα είδη που θα διακινηθούν,
ο χρόνος, ο χώρος & ο σκοπός της διακοπής
κυκλοφορίας & κάθε άλλη λεπτομέρεια
απαραίτητη για την χορήγηση της αδείας.
Η διάρκεια της άδειας θα είναι ανάλογη
με τον αναγκαίο χρόνο φορτοεκφόρτωσης,
μετά από αιτιολογημένη αίτηση και την
καταβολή αντίστοιχου τέλους. Οι κοινόχρηστοι
χώροι θα παραχωρούνται με την προϋπόθεση
να μη δημιουργείται όχληση στα καταστήματα,
να διασφαλίζεται η ομαλή κυκλοφορία πεζών
& οχημάτων από παράπλευρες οδούς και
να τηρούνται οι ώρες κοινής ησυχίας. Οι
προσωρινές άδειες για την παρεμπόδιση
ή διακοπή κυκλοφορίας χορηγούνται με
την προϋπόθεση της τήρησης των διατάξεων
του ΚΟΚ και των κανονισμών που διέπουν
την χρήση κοινόχρηστου χώρου. Οι ιδιοκτήτες
μεταφορικών μέσων είναι συνυπεύθυνοι
(άρθρο 34 παρ. 12 του ΚΟΚ και τιμωρούνται
με τις ποινές της παραγράφου 1 του αρ.
292 του Ποινικού Κώδικα.) εξ ολοκλήρου σε
περίπτωση διάθεσης των οχημάτων τους
(γερανοί, φορτηγά μεταφοράς μηχανήματα
έργων κ.λ.π.) για την εκτέλεση εργασιών
χωρίς άδεια διακοπής κυκλοφορίας. Ο Δήμος
διατηρεί το δικαίωμα ανάκλησης της χορηγηθείσας
άδειας σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω
όρων & προϋποθέσεων ή λόγω έκτακτης
ανάγκης.
6. Χορήγηση άδειας
κατάληψης Κοινόχρηστου Χώρου για την
προσωρινή λειτουργία εργοταξίου.
Στην αίτηση
θα αναφέρονται υποχρεωτικά τα πλήρη
στοιχεία του φορέα που θα είναι
υπεύθυνος για την λειτουργία
του εργοταξίου, του επιβλέποντος
Μηχανικού και του Τεχνικού Ασφαλείας,
ο χρόνος, ο χώρος και ο σκοπός της δημιουργίας του εργοταξίου,
καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια απαραίτητη
για την χορήγηση της αδείας. Η διάρκεια
της άδειας δεν θα υπερβαίνει το μήνα,
ενώ μετά από αιτιολογημένη αίτηση και
την καταβολή του αντίστοιχου τέλους θα
είναι δυνατή η παράταση. Οι προσωρινές
άδειες κατάληψης του κοινόχρηστου χώρου
για την λειτουργία εργοταξίου χορηγούνται
με την προϋπόθεση της τήρησης των διατάξεων
του ΚΟΚ, των κανονισμών Υγιεινής & Ασφάλειας
των Εργαζομένων σ' αυτά, καθώς και των
κανονισμών που διέπουν την χρήση του
κοινόχρηστου χώρου. Στην αίτηση του ο
ενδιαφερόμενος αναφέρει τα μέτρα σηματοδότησης
που θα λάβει για την προστασία πεζών και
οχημάτων και την αποτροπή ατυχημάτων.
Οι κοινόχρηστοι χώροι θα παραχωρούνται
με την προϋπόθεση να μη δημιουργείται
όχληση στα καταστήματα, να διασφαλίζεται
η ομαλή κυκλοφορία πεζών & οχημάτων
από παράπλευρες οδούς και να τηρούνται
οι ώρες κοινής ησυχίας. Οι ιδιοκτήτες
μεταφορικών μέσων είναι συνυπεύθυνοι
(άρθρο 34 παρ. 12 του ΚΟΚ και τιμωρούνται
με τις ποινές της παραγράφου 1 του αρ.
292 του Ποινικού Κώδικα.) εξ ολοκλήρου σε
περίπτωση διάθεσης των οχημάτων τους
(γερανοί, πρέσες ετοίμου σκυροδέματος,
φορτηγά μεταφοράς μηχανήματα έργων κ.λ.π.)
για την εκτέλεση εργασιών χωρίς άδεια
διακοπής κυκλοφορίας. Ο Δήμος διατηρεί
το δικαίωμα ανάκλησης της χορηγηθείσας
άδειας σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω
όρων και προϋποθέσεων ή λόγω έκτακτης
ανάγκης (θεομηνίας).
7. Περίπτερα.
Περίπτερα που
βρίσκονται ή τοποθετούνται σε πεζοδρόμια
θα πρέπει να αφήνουν υποχρεωτικά
ελεύθερο πλάτος πεζοδρομίου τουλάχιστον 1,50
μ. για την απρόσκοπτη διέλευση πεζών και
ιδιαίτερα των Ατόμων με ειδικές Ανάγκες
(ΑΜΕΑ).
Ο χώρος που
θα παραχωρείται στα περίπτερα για
την τοποθέτηση ψυγείων πώλησης
παγωτών και αναψυκτικών, καθώς
και για σταντ πώλησης εντύπων, θα είναι εφαπτόμενος της έκτασης
που καταλαμβάνει το σώμα του περιπτέρου:
* Δεν θα υπερβαίνει
τα 3,00 τετραγωνικά μέτρα όταν
βρίσκονται σε πλατείες ή πεζοδρόμια
πλάτους πάνω από 7,00μ.
* Δεν θα υπερβαίνει
τα 2,00 τετραγωνικά μέτρα στις
υπόλοιπες περιπτώσεις.
Σε περίπτερα
που βρίσκονται μπροστά από προθήκες
καταστημάτων ή υπηρεσιών, ανεξαρτήτως
του πλάτους του πεζοδρομίου,
θα τους διατίθεται χώρος 2,00τμ. Στον παραχωρούμενο
χώρο, επιτρέπεται η τοποθέτηση έως
δύο στάντ πώλησης εντύπων, ενός
(1) ψυγείου παγωτών και ενός (1) απλού ή διπλού
ψυγείου αναψυκτικών (Υγειον. Διάταξη
Α1β/8577/1983-ΦΕΚ 526/Β΄/24-09-1983) , τα οποία πρέπει
να τοποθετούνται έτσι ώστε η μια πλευρά
τους να είναι σε επαφή με το σώμα του περιπτέρου.
Η τοποθέτηση παιχνιδιών ή παιχνιδομηχανών
σε πλατείες ή πεζοδρόμια θα εξετάζεται
κατά περίπτωση και θα εκδίδεται άδεια
με τη σύμφωνη γνώμη της Αστυνομίας υπό
την προϋπόθεση ότι δεν θα παραβιάζεται
η λειτουργικότητα του κοινόχρηστου χώρου.
Επιτρέπεται η τοποθέτηση κινητού προστεγάσματος
(τέντας), χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα,
η οποία να προεξέχει το μέγιστο κατά 1,50μ
σε οριζόντια προβολή από αυτό και σε απόσταση
μικρότερη των 0,5μ από το ρείθρο του πεζοδρομίου.
Απαγορεύεται οποιαδήποτε προσθήκη ή
τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων και
λοιπών στοιχείων που μεταβάλλουν τον
επιτρεπόμενο τύπο και τις διαστάσεις
του περιπτέρου. (μέγιστο μήκος και μέγιστο
πλάτος ενός περιπτέρου είναι 1,70μΧ1,50μ).
Αυθαίρετη θεωρείται
η χρήση κοινόχρηστου χώρου χωρίς την
προηγούμενη άδεια του Δημάρχου, καθώς
και η χρήση του κοινόχρηστου χώρου κατά
παράβαση των όρων της χορηγηθείσας άδειας
είτε αυτοί αφορούν το είδος της χρήσης,
τη θέση ή την έκταση του παραχωρούμενου
χώρου, είτε τη διάρκεια της άδειας.
Σε περίπτωση
αυθαίρετης χρήσης, καταλογίζεται σε
βάρος του υπόχρεου με απόφαση του Δημάρχου και
σύμφωνα και με τις διατάξεις του Ν. 1900/90,
εκτός από το αναλογούν τέλος:
- Σε χώρους
για τους οποίους έχει παραχωρηθεί
άδεια, επιβάλλεται χρηματικό
πρόστιμο διπλάσιο προς το
αναλογούν τέλος χρήσης.
- Σε χώρους
για τους οποίους δεν έχει παραχωρηθεί άδεια
επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ίσο με
το τριπλάσιο του μεγαλύτερου τέλους ανά
τετραγωνικό μέτρο που έχει προσδιοριστεί
με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για
περιπτώσεις χώρων που έχει επιτραπεί
η παραχώρηση της χρήσης.
Εάν συνεχίζεται ή επαναλαμβάνεται
η αυθαίρετη χρήση επιβάλλονται, κάθε
φορά, και μέχρι δύο (2) φορές τα ως άνω πρόστιμα.
Αν εξακολουθεί
η παράβαση αφαιρείται η χορηγηθείσα
άδεια χρήσης του κοινόχρηστου χώρου
και ο Δήμος με τα συνεργεία
του προβαίνει στην αφαίρεση κάθε αντικειμένου (συμπεριλαμβανομένων
και των τραπεζοκαθισμάτων), με τη συνδρομή
της οικείας Αστυνομικής Αρχής και επιβάλλει
ειδικό πρόστιμο για τα έξοδα μεταφοράς
και αποθήκευσης, ίσο με το διπλάσιο του
μεγαλύτερου τέλους ανά τετραγωνικό μέτρο,
που καθορίστηκε με απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου για τους χώρους για τους οποίους
έχει επιτραπεί η παραχώρηση της χρήσης.
Στην περίπτωση που δεν έχει χορηγηθεί
άδεια ο Δήμος με τα συνεργεία του προβαίνει
στην αφαίρεση κάθε αντικειμένου.
- Εκτός του
χρηματικού προστίμου, για την αυθαίρετη
χρήση του κοινόχρηστου χώρου καθώς και
τη χρήση καθ' υπέρβαση της χορηγηθείσας
άδειας, ο υπόχρεος έχει και ποινικές ευθύνες
και τιμωρείται με τις ποινές του άρθρου
458 του Ποινικού Κώδικα
- Στοιχεία λειτουργικά
ή διακοσμητικά και σκιάδια που τοποθετούνται
χωρίς άδεια σε χώρους παραχωρημένους
για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων θεωρούνται
αυθαίρετη κατασκευή κατάληψη κοινοχρήστου
χώρου.
- Μετά τη
διαπίστωση της παράβασης, από
την ΕΛ.ΑΣ. θα εφαρμόζονται τα
όσα προβλέπονται από το Ν. 1337/83 «περί αυθαιρέτων
κατασκευών» και θα επιβάλλονται πρόστιμα
στους παραβάτες, σύμφωνα με το άρθρο 17,
παράγραφος 4 σε συνδυασμό με όσα προβλέπονται
στο Π.Δ. 6/21.8.1998 -Φ.Ε.Κ. 195Α -, τα οποία θα συνεχίζουν
να επιβάλλονται κάθε χρόνο, εφ' όσον διαρκεί
η παραμονή του αυθαιρέτου -άρθρο 2 και
3 του παραπάνω νόμου-, ενώ οι κατασκευές
κρίνονται κατεδαφιστέες, σύμφωνα με το
άρθρο 6 του ίδιου Ν. 1337/1983. Εάν δεν συμμορφωθεί
ο παραβάτης ως προς τις αυθαίρετες κατασκευές
δεν χορηγείται άδεια χρήσης κοινόχρηστου
χώρου και ο Δήμος προβαίνει στην αφαίρεση
κάθε αντικειμένου. Εάν οι αυθαίρετες
κατασκευές γίνουν μετά την χορήγηση άδειας
χρήσης κοινόχρηστου χώρου, ανακαλείται
άμεσα η άδεια και αφαιρούνται τα υπάρχοντα
αντικείμενα σύμφωνα με τις ισχύουσες
διατάξεις :
- ( Στ.Ε 766/87 Νο
Β 1990 σελ. 739)
- ( άρθρο 13 παρ.
15 Β.Δ. 24/9-20/10/58 όπως αντικαταστάθηκε
με το
άρθρο 3 του Ν.
1080/80
- (άρθρο 13 παρ.
15 Β.Δ. 24/9-20/10/58 όπως αντικαταστάθηκε
με το
άρθρο 3 του Ν.
1080/80)
Δεν παραχωρείται
κοινόχρηστος χώρος στις κάτωθι περιπτώσεις
:
- στους δρόμους και στα πεζοδρόμια στα οποία δεν παραμένει ελεύθερος (ελάχιστο 1,2 μέτρα) ικανός χώρος για την ασφαλή διέλευση πεζών και κυρίως αμαξιδίων ΑΜΕΑ, κλπ.,
- στις νησίδες των οδών
- σε πεζόδρομους πλάτους κάτω των 1,5 μέτρων
Δεν παραχωρείται
επίσης κοινόχρηστος χώρος στις εξής
κατηγορίες καταστημάτων:
- εμπορίας & ενοικιάσεις αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων, εξοπλισμού βαρέως τύπου
- στα καταστήματα τροφίμων, όπως αυτά αναφέρονται στα άρθρα 43, 44, 45 & 48 της ΑΙΒ/8577/8-9-83 Υγειονομικής Διάταξης
- δεν παραχωρείται κοινόχρηστος χώρος για τοποθέτηση ψυγείων, ανθρωποζυγών και ψυχωμένων πάγκων.
- απαγορεύεται η ανάρτηση εμπορευμάτων επί των προσόψεων καταστημάτων και κάθε είδους άλλης κατασκευής.
- στα πάρκα και στις πλατείες αποφασίζει κατά περίπτωση το Δημοτικό Συμβούλιο για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων και λοιπών σκιαδίων ή άλλων λειτουργικών ή διακοσμητικών στοιχείων.
- προκείμένου περί εξωτερικών στοών κτιρίων (παρόδιες στοές), πλάτους μέχρι 1 μ. με μήκος την πρόσοψη του καταστήματος αφαιρούμενης της εισόδου.
Στις ανωτέρω
περιπτώσεις εάν διαπιστωθούν παραβάσεις,
θα εφαρμόζονται οι διατάξεις των
Ν.1828/89 & 1900/90, σύμφωνα με τις οποίες
επιβάλλεται πρόστιμο, σε βάρος εκείνου
που κάνει αυθαίρετη χρήση
κοινόχρηστου χώρου του οποίου η παραχώρηση της χρήσης
δεν έχει επιτραπεί, ίσο με το τριπλάσιο
του μεγαλύτερου κατά τετραγωνικό μέτρο
συντελεστή που καθορίστηκε με απόφαση
του οικείου δημοτικού συμβουλίου, για
τους χώρους για τους οποίους έχει επιτραπεί
η παραχώρηση της χρήσης.
Ο Δήμαρχος και
οι επικεφαλής των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου έχουν την κύρια ευθύνη
για την αυστηρή τήρηση των ανωτέρω, καθώς
και η τήρηση των ανωτέρω επαφίεται στις
υπηρεσίες του Δήμου, στους επαγγελματίες
και στους πολίτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου