- Παρεμβάσεις του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΥΖΑ Μανώλη Γλέζου στη συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας στην Ευρωβουλή.
Στην πρώτη του παρέμβαση ο Μ. Γλέζος είπε: «Η παιδεία δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα. Αποτελεί ιερό και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη, ανεξάρτητα από την οικονομική του κατάσταση και χωρίς καμιά διάκριση, φυλετική ή θρησκευτική. Επομένως, στόχος μας πρέπει να είναι: πρώτον, να διασφαλιστεί αυτό το δικαίωμα για όλους και, δεύτερον, να διασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση κάθε φοιτητή στον κύκλο σπουδών του, χωρίς περιορισμούς που πηγάζουν από τις ανάγκες της αγοράς.
Στην Ελλάδα, η νέα κυβέρνηση θα αγωνιστεί για να επιτύχει την πραγματοποίηση μιας...
τέτοιας μορφής Παιδείας και ζητάμε τη βοήθειά σας για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Σε άλλο σημείο της συνεδρίασης, σε συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, ο Μανώλης Γλέζος είπε:
«Είναι πολύ γενικόλογο να συζητάμε για τα ποσά τα οποία θα δοθούν σε εκπαιδευτικές επενδύσεις. Πρέπει να δούμε συγκεκριμένα τι ποσό θα δοθεί στα μουσεία, σε ανασκαφές, στην εκπαίδευση των υπαλλήλων που απασχολούνται σε αυτούς τους χώρους, καθώς και σε όλα όσα απασχολούν τις πολιτιστικές πρωτεύουσες.
Με αυτή την ευκαιρία, θέλω να σας προτείνω να αντικαταστήσουμε το θεσμό της πολιτιστικής πρωτεύουσας με αυτόν του πολιτιστικού χωριού.
Κάθε χρόνο, σε κάθε χώρα της Ευρώπης, να ανακηρύσσεται ένα Πολιτιστικό Χωριό. Ο θεσμός αυτός θα μας επιτρέψει να δούμε στην πράξη τι σημαίνει πολιτισμός.
Σας προσκαλώ να έρθετε στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, στ’ Απεράθου της Νάξου. Στο χωριό αυτό, με τους μόλις 1.200 κατοίκους, λειτουργούν τρεις βιβλιοθήκες και πέντε μουσεία, ενώ άλλα τρία βρίσκονται υπό ίδρυση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο δεν υιοθετεί και δεν φέρει καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών του. Πλέον, οι αναγνώστες μπορούν να σχολιάζουν με τον Google λογαριασμό τους. Τα ανώνυμα σχόλια θα παραμείνουν κλειστά όσο υπάρχουν άτομα που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία για να προβοκάρουν και να επιτεθούν σε άλλους σχολιαστές για να επιβάλλουν τις απόψεις τους.