Τα Πανεπιστήμια εκτελούν χρέη Dealer
Ως γνωστόν, ο θεσμός του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, είναι ένας από τους κυριότερους θεσμούς σε μια οργανωμένη κοινωνία που στοχεύει σε ένα βιώσιμο και φωτεινό αύριο. Το Πανεπιστήμιο είναι χώρος ανταλλαγής ιδεών, έρευνας και διδασκαλίας. Ανταλλαγής ιδεών με στόχο την βελτίωση της κοινωνίας. Έρευνας τόσο θεωρητικής όσο και εφαρμοσμένης. Διδασκαλίας όχι μόνο κάποιας επιστήμης, αλλά ήθους και αρχών.
Η έρευνα στα Πανεπιστήμια αποτελεί τον πυρήνα για την ανάπτυξη της οικονομίας και της υψηλής τεχνολογίας που στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Η βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητας αποτελεί ...
τη βάση για καλύτερη κοινωνία που θα σέβεται τον εαυτό της και το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα δραστηριοποιείται.
Η Χρυσή Εποχή της αμερικανικής οικονομίας άντλησε ενέργεια από μια οικονομικά βιώσιμη δημόσια παιδεία, αλλά και από την πανεπιστημιακή έρευνα.
Στην Ελλάδα όμως του 2011 ο θεσμός του Πανεπιστημίου είναι αρκετά παρεξηγημένος. Το πανεπιστήμιο έχει, εν μέρει, καταλήξει να είναι χώρος αγοραπωλησίας ιδεών και ιδεωδών. Τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα κατά κάποιον τρόπο εκτελούν χρέη Dealer, κυρίως όμως κυβερνητικών συμφερόντων. Η κατάσταση αυτή έχει εκτρέψει τα ανώτατα αυτά εκπαιδευτικά ιδρύματα από τον πρωταρχικό τους σκοπό.
Ορισμένοι καθηγητές πλουτίζουν εις βάρος των πανεπιστημίων χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα που προέρχονται από έρευνα που εκτελείται σε πανεπιστημιακά εργαστήρια. Η κατοχύρωση αποτελεσμάτων και καινοτομιών δεν αποτελεί κατακριτέα ενέργεια. Ίσα ίσα που καταδεικνύει τη δυναμική των επιστημόνων που διαμέσου της έρευνας αναπτύσσουν νέα δεδομένα, για την προώθηση της εκπαίδευσης σε καινοτόμους τομείς.
Το μεγάλο στοίχημα που καλείται η κοινωνία να επιτύχει είναι η αξιοποίηση στον πανεπιστημιακό χώρο των αποτελεσμάτων που προέρχονται από αυτόν με στόχο τη βελτίωση της οικονομικής των επιφάνειας, που κατά τα φαινόμενα πολύ σύντομα θα αποτελέσει το πρωταρχικό πρόβλημα στην επιβίωσή τους. Την τελευταία δεκαετία σε αρκετά πανεπιστήμια κυρίως του ευρωπαϊκού χώρου έκλεισαν σπουδαιότατα τμήματα που προωθούσαν τη θεωρητική και φιλοσοφική έρευνα, με το πρόσχημα ότι δεν απέφεραν οικονομικά οφέλη σε μια εμπορευματοποιημένη παιδεία. Θεωρούμε ότι μια τέτοια ενέργεια θα πρέπει εκ προοιμίου να αποκλειστεί από την Ελλάδα, την κοιτίδα του πολιτισμού και της φιλοσοφίας. Για να αποκλειστούν παρόμοιες ενέργειες και στην Ελλάδα έχουμε να κάνουμε την ακόλουθη πρόταση.
Πρόταση παιδείας Green Aim
ΕΣΩ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
Στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης της Πανεπιστημιακής Παιδείας προτείνεται η δημιουργία ενός έσω-πανεπιστημιακού ταμείου.
Ενός νέου θεσμού που θα αποσκοπεί στην οικονομική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ενός φορέα στον οποίο να αποταμιεύονται τόσο μέρος των χρημάτων που θα προέρχονται από την προώθηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων προς το κοινωνικό σύνολο, όσο και ένα μικρό ποσοστό από τα ερευνητικά προγράμματα των μελών ΔΕΠ. Είναι γνωστό ότι πολλά από τα αποτελέσματα της εφαρμοσμένης έρευνας είναι σε θέση να αξιοποιηθούν με πατέντες οι οποίες στη συνέχεια να προωθηθούν προς τη βιομηχανία. Μέρος του οικονομικού οφέλους από αυτού του είδους την προώθηση των πατέντων, αλλά και άλλων αποτελεσμάτων θα μπορούσαν να προσφέρονται με φανερές διαδικασίες προς τον εν λόγω φορέα. Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες δια μέσου των οποίων είναι εφικτή αυτή η οικονομική ενίσχυση της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Ένας τέτοιου είδους φορέας οφείλει να στελεχώνεται από εκπροσώπους της ερευνητικής πανεπιστημιακής κοινότητας, ενώ η διασφάλιση της πλήρους διαφάνειας μπορεί να εξασφαλίζεται διαμέσου σχετικού ιστότοπου, όπου να αναρτώνται όλα τα οικονομικά δεδομένα.
Στόχος του φορέα αυτού θα είναι τόσο η ενίσχυση της κάθε είδους θεωρητικής και εφαρμοσμένης ερευνητικής διαδικασίας στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όσο και η μερική οικονομική ανεξαρτητοποίηση των ιδρυμάτων αυτών προς όφελος των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.
Είναι γνωστό σε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα ότι σήμερα υπάρχει ο ειδικός λογαριασμός διαχείρισης των κονδυλίων της έρευνας. Παρόλο ότι καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια από τα ανώτατα ιδρύματα να αξιοποιούνται τα χρήματα του λογαριασμού αυτού κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, εντούτοις μικρό ποσοστό από αυτά τα χρήματα συμβάλουν στην ενίσχυση γενικότερα τόσο της έρευνας όσο και των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.
Κοινοποίηση :
1)κ. Φώφη Γεννηματά Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
2)κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου Υφυπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
3)κ. Ιωάννη Πανάρετο Υφυπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
4) Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ευάγγελος Γ. Αγγελάτος Αντώνης Μ. Πιτταράς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου