Η απεργία και ο αγώνας των
ναυτεργατών είναι αγώνας όλου του λαού. Είναι υπόθεση των νησιωτών, των
εργαζομένων σε στεριά και σε θάλασσα. Το μνημονιακό νομοσχέδιο εξυπηρετεί
πλήρως τις ανάγκες των «αγορών-κεφαλαίου» του ΔΝΤ και της Ε.Ε. Για τα ακτοπλοϊκά πλοία καταργείται το όριο ηλικίας
των 35 ετών. Καταργείται η δεκάμηνη δρομολόγηση των συμβατικών ακτοπλοϊκών
πλοίων και η επτάμηνη των ταχυπλόων. Μπάχαλο στην ομαλή σύνδεση των νησιών.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών είναι υποχρέωση και ευθύνη
του κράτους και όχι των εφοπλιστών. Το
ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο δεν είναι μπίζνες και κερδοσκοπική
ευκαιρία για τους μονοπωλιακούς ομίλους, είναι βασική υποχρέωση του κράτους να
παρέχεται στους πολίτες του.
Με την προειδοποιητική
24ωρη πανελλαδική απεργία στις 3 Απριλίου, οι ναυτεργάτες παλεύουν ενάντια σε
καράβια τύπου γαλέρας και λιμάνια εργασιακά γκέτο (όπως της κινέζικης COSCO)
που η δωσίλογη κυβέρνηση επιβάλει με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και
Αιγαίου.
Ένα νομοσχέδιο που προωθεί
την άπληστη κερδοφορία του κεφαλαίου, αδιαφορεί για την...
προστασία της
ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο το υποτυπώδες πια
ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο. Χαρίζει ολόκληρο το λιμενικό δίκτυο σε
μονοπωλιακούς ομίλους και υπονομεύει τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.
Οι αγωνιστικές
κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, μαζί με αυτές των υπόλοιπων εργαζόμενων στα
λιμάνια, των εργατών στις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, των υπαλλήλων του
υπουργείου Ναυτιλίας και των οργανισμών που εποπτεύει, αναδεικνύει ότι το
νομοσχέδιο δεν επιλύει προβλήματα, αλλά δημιουργεί νέα απείρως μεγαλύτερα. Τους
μόνους που φαίνεται ότι ικανοποιεί είναι τους εφοπλιστές. Ο πρόεδρος της Ένωσης
Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης μεταξύ άλλων δήλωσε: «είμαι ευτυχής,
γιατί αυτό το νομοσχέδιο επαναφέρει τη ναυτιλία εκεί όπου ανήκει».
Το νομοσχέδιο αυτό
ουσιαστικά αποτελεί ταφόπλακα σε ότι έχει απομείνει στους Έλληνες ναυτεργάτες.
Για όσους απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία καταργεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, στις οργανικές
συνθέσεις των πλοίων και στην δεκάμηνη απασχόληση στην ακτοπλοΐα. Για όσους
απασχολούνται στα ποντοπόρα φορτηγά πλοία κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής
Σύμβασης Εργασίας και εισάγει τη διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων
εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του «δυνατού» πλοιοκτήτη με τον κάθε
«αδύναμο» Έλληνα ναυτικό, για
ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος.
Για τα ακτοπλοϊκά πλοία
καταργείται το όριο ηλικίας των 35 ετών για την απομάκρυνση ή την δρομολόγηση
των πλοίων αυτών.
Καταργείται η δεκάμηνη
δρομολόγηση των συμβατικών ακτοπλοϊκών πλοίων και η επτάμηνη των ταχυπλόων, με
άμεσο αποτέλεσμα, το μπάχαλο στην ομαλή σύνδεση των νησιών και την απώλεια
θέσεων εργασίας. Ακόμη καταργούνται οι διατάξεις του νόμου για τις προϋποθέσεις
εκτέλεσης ενδομεταφορών για την αντικατάσταση των δρομολογημένων πλοίων και την
διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι 45 ημέρες.
Οι οργανικές συνθέσεις
πληρωμάτων γενικών υπηρεσιών ακτοπλοϊκών πλοίων μειώνονται δραστικά κατά τη
διάρκεια της χειμερινής περιόδου σε πάνω από τις μισές των μέχρι σήμερα
θεσμοθετημένων.
Με τις Επιτροπές
Επίταξης που θέτει το νομοσχέδιο επιχειρείται ευθεία καταστρατήγηση του
δικαιώματος απεργίας, αφού συνίσταται ειδική Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών
Επιτάξεων και Ναυλώσεων, η οποία και αποτελεί όργανο του Υπουργού Ναυτιλίας και
Αιγαίου.
Με στοιχεία του
Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ «οι εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί αυτή τη στιγμή δεν
είναι παραπάνω από 16.000 με 17.000. Εξ αυτών, οι 12.000 είναι άνεργοι αυτή τη
στιγμή που μιλάμε. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς, όχι μονάχα φυτοζωεί, δεν
ζει, καθώς συντηρούνται με τα εκκλησιαστικά συσσίτια και με τη βοήθεια του
Θεού».
Το μέλλον των ναυτικών
αλλά και των νησιωτών προδιαγράφεται ζοφερό. Μέρα με τη μέρα η διαβίωση στα
νησιά γίνεται αφόρητη. Η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία μόνιμων κατοίκων και τουριστών
υποβαθμίζεται συστηματικά, μειώνεται, γίνεται
προβληματική και πανάκριβη. Η κατάσταση σε λίγο θα γίνει μη ανατρέψιμη,
αν δεν αντιδράσουμε τώρα.
Πανπαν
1 σχόλιο:
Εφοπλιστές και ….άλλοι!!!
Στο άκουσμα της λέξης εφοπλιστής κάποιοι σαν εικόνα θα ανασύρουν τις «ρομαντικές» εικόνες απόλυτης χλιδής, με προκλητικές για τους κοινούς «θνητούς» προσωπικές στιγμές τους, πάθη, ίντριγκες οικογενειακές και άλλα χαριτωμένα που ξετυλίγονταν πολλές φορές «ιδίοις εξόδοις» στα εσώφυλλα εντύπων ή στις εξημερωτικές οθόνες μας. Κάποιοι άλλοι και ειδικά οι Έλληνες ναυτικοί (ανώτερα(sic) και κατώτερα(;) πληρώματα ) θα θυμηθούν τις αγωνιώδεις αιτήσεις τους για ένα «μπάρκο» και την χαρά τους όταν η ανάγκη τους , το μεράκι τους ή η επαγγελματική τους επάρκεια έβρισκε ικανοποίηση απ’ τους σκληρούς συνήθως εργοδότες εφοπλιστές . Τα χρόνια πέρασαν και για λόγους «κόστους» το υπερήφανο εφοπλιστικό «λόμπυ» πρόσφατα προσβλήθηκε εντελώς από την «αλλεργία» που έφερναν οι φράσεις «συλλογική σύμβαση», «οργανικές συνθέσεις», «ασφάλεια πληρώματος» και άλλα, με συνέπεια τα εισοδήματά τους, που ήταν ήδη τεράστια στην αλλοδαπή, να αυξηθούν ακόμη λίγο, ισοπεδώνοντας και τους λιγοστούς λαϊκούς υποστηρικτές τους και τους ελάχιστους ναυτικούς. Η μουγκαμάρα τους και η απληστία τους στα χρόνια της κρίσης κατέδειξε πως η ελληνικότητά τους περιορίστηκε στην ελληνόφωνη παρουσία τους. Στο πνεύμα της ορθολογιστικής «προφητείας» τους καλώ να αναγνώσουν τα παρακάτω:
Όταν απαξιωθείτε παντελώς στη συνείδηση του ελληνικού λαού με τα καμώματά σας (και είναι κοντά η ημερομηνία) και όταν με βάση τις ιστορικές συνθήκες , καταντήσετε δυστυχώς έρμαια των ξένων εχθρών σας (και είναι πολλοί) που σας περιμένουν στη «γωνία» (υπερατλαντικοί, βορειοευρωπαίοι ,απωανατολίτες)τότε στην αναμενόμενη τρικυμία, το σανίδι σωτηρίας σας, δηλαδή τους Έλληνες ναυτικούς και τον λαό, θυμηθείτε πως το κάψατε στα τζάκια του Citi, της NY, του Hong –Kong και στις offshore των εξωτικών παραδείσων.
«Ο ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΝΙΚΛΕΙΟΥ» της νήσου Νάξου
ΥΓ: Αν αληθεύει δε η φημολογία περί σχέσεων εφοπλιστών με νεοναζιστές και κοινοβουλευτικές προτάσεις τους για υποστήριξη συμφερόντων τους τότε….. «καήκαμε»!!! Αφήστε τις «δωρεές» και τα «υπερπατριωτικά», άλλωστε πολύ λίγοι πατριώτες ξέμειναν στο σινάφι σας, ενώ εμείς οι ταπεινοί ως συνήθως, στην κρίση, « μπετάρουμε» εθνικά με ότι συνεπάγεται αυτό.
Δημοσίευση σχολίου