Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστή η δικογραφία, ούτε το κατηγορητήριο.
Υπενθυμίζεται, ότι είχαν καταθέσει εναντίον του πολλοί Κωμιακίτες, για την...
παράνομη, όπως υποστηρίζουν, μεταφορά στην Αθήνα μεγάλου αριθμού κειμηλίων της Θεοσκέπαστης (εικόνες, ένα ευαγγέλιο ασημοκαλυμμένο, καντήλια ασημένια κ.α.) για συντήρηση, όπως προφασίστηκε ο Ρενέσης.
Μάλιστα, οι Κωμιακίτες είχαν αμφισβητήσει έντονα τη γνησιότητα αυτών που στη συνέχεια επιστράφηκαν και είχαν ζητήσει να γίνει έλεγχος από αρχαιολόγο για να πιστοποιηθεί αν αυτά είναι τα γνήσια ή κίβδηλα.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι παρά το θόρυβο, τις καταγγελίες και τις αντιδράσεις των φορέων και του λαού της Κωμιακής για το θέμα, η Μητρόπολη Παροναξίας, δεν προχώρησε σε καμιά ενέργεια όπως είχε υποχρέωση προκειμένου να εξεταστούν από την Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων όσα "κειμήλια" έφερε πίσω ο Ρενέσης και να πιστοποιηθεί αν αυτά είναι τα γνήσια ή κίβδηλα.
Στις 3 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την κλήση που έχει απευθύνει ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Νάξου προς τους μάρτυρες, ο πρώην ρασοφόρος Νικόλαος Ρενέσης θα καθίσει και πάλι στο εδώλιο του κατηγορουμένου στη Νάξο για ποινικό αδίκημα.
Υπενθυμίζεται, ότι μετά την αποκάλυψη και τη σύλληψη του Ρενέση στο Ίλιο με βαριές κατηγορίες (ασέλγεια σε ανήλικους, κατοχή πορνογραφικού υλικού κ.α.) ο πρώην Βουλευτής Νίκος Λεβογιάννης ενημέρωσε τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές στο Ίλιο για τη δράση του συλληφθέντα και στην Κωμιακή Νάξου και αμέσως η αστυνομία προχώρησε στην έρευνα της δράσης του και εκεί και εξέτασε μεγάλο αριθμό χωριανών στο πλαίσιο διερεύνησης αν είχε προβεί σε αντίστοιχες πράξεις και στην Κωμιακή Νάξου.
Τότε, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπήρξαν στοιχεία για ανάλογη δράση του Ρενέση στην Κωμιακή, όμως οι εξετασθέντες μάρτυρες έχουν στις καταθέσεις τους επισημάνει τόσο την υπόθεση της παράνομης μεταφοράς στην Αθήνα των εκκλησιαστικών κειμηλίων, όσο και την περίεργη συχνά συμπεριφορά του στις σχέσεις του με τους Κωμιακίτες.
Δεν είναι αλήθεια, όπως γράφτηκε σε ναξιώτικη ιστοσελίδα, ότι το τοπικό συμβούλιο Κορωνίδας είχε απευθυνθεί στην Εφορία Βυζ. Αρχαιοτήτων, προκειμένου να γίνει έλεγχος των εκκλησιαστικών κειμηλίων που μετέφερε ο ρασοφόρος παράνομα στην Αθήνα και αγνοείται η τύχη τους. Δυστυχώς ο τότε Πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου δεν προέβη σε καμιά ενέργεια. Αγνόησε μάλιστα επιστολή που απηύθυνε ο πρώην βουλευτής Νίκος Λεβογιάννης προς το τοπικό συμβούλιο για το θέμα αυτό, την οποία απέκρυψε και από τα μέλη του Τοπικού συμβουλίου.
Την κύρια όμως ευθύνη για το θέμα αυτό την έχουν το εκκλησιαστικό συμβούλιο της ενορίας Κωμιακής και κυρίως ο μητροπολίτης Παροναξίας, τον οποίο προσωπικά είχε ενημερώσει ο πρώην βουλευτής για τις παράνομες αυτές ενέργειες του Ρενέση, ενώ είχε δημοσιεύσει και σχετικό άρθρο στην εφημερίδα ΚΟΡΩΝΙΔΑ τον Απρίλιο 2010. Ο ίδιος δηλώνει ότι είχε πάρει απ' τη μητρόπολη Παροναξίας διαβεβαιώσεις ότι ήταν σε γνώση τους η μεταφορά των κειμηλίων στην Αθήνα για "συντήρηση" και τον διαβεβαίωσαν ότι αυτά τα κειμήλια θα μεταφερθούν στην Αθήνα με όλα τα μέσα προστασίας και θα επιστρέψουν ασφαλή.
Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο του Ρενέση στο Ίλιο και προφυλακίστηκε, ο μητροπολίτης Παροναξίας δεν ζήτησε απ' την αρμόδια Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, όπως ήταν υποχρεωμένος ως ο κατ' εξοχήν αρμόδιος, να εξεταστούν τα κειμήλια αυτά από αρχαιολόγο, ώστε να πιστοποιηθεί αν είναι τα γνήσια ή είναι ψεύτικα αντίγραφα από αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο μητροπολίτης τηρεί από τότε κι ως σήμερα σιγήν ιχθύος.
Η μόνη του ενασχόληση έκτοτε είναι πώς θα πάρει τα κλειδιά της αίθουσας του Πνευματικού Κέντρου στην Κωμιακή, για να διώξει από μέσα τους τοπικούς συλλόγους που τη διαχειρίζονται απ' την ημέρα που αυτή χτίστηκε (1977).
Γ. Π..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου