Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Μια άποψη γιά τα αεροδρόμια επί υδάτινων επιφανειών (υδατοδρόμια)

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την δημιουργεία αεροδρόμιων  επί υδάτινων  επιφανειών ( υδατοδρόμια). Από το 2005 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει παραχωρήσει άδειες εμπορικής εκμετάλλευσης σε ενδιαφερόμενες εταιρίες και σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργία ( ΥΠ. ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ – ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ) δημιούργησε το νομικό πλαίσιο σχετικά με την λειτουργία  των  αεροδρομίων  επί υδάτινης επιφάνειας (εφ εξής ΑΥΕ) και των σχετικών νόμων- κανονισμών που αφορά τους  εμπλεκόμενους δηλ εταιρίες, αερολέσχες, ιδιώτες.
Γεγονός είναι ότι υπήρξε μια καθυστέρηση σε σχέση με την αίτηση και την έγκριση, κατά την άποψη μου όχι ιδιαίτερα σοβαρή λαμβάνοντας υπ όψιν το νέο αντικείμενο και την ιδιομορφία που έχει η πατρίδα μας (αρχαιολογία, τεράστια ακτογραμμή και αλλά προβλήματα εθνικού στρατιωτικού σχεδιασμού και αστυνόμευσης του αιγαίου)
Οι άδειες προς τις δυο ενδιαφερόμενες  εταιρείες   (Air Sea Lines και η Argo Airways), παραχωρήθηκαν και εάν θυμηθούμε, τουλάχιστον δυο υπουργοί μεταφορών ένας της κυβέρνησης Σημίτη και ένας της κυβέρνησης Καραμανλή και οι δυο συνοδευόμενοι από δημοσιογράφους και κάμερες πραγματοποίησαν πτήσεις από τον όρμο Φαλήρου ( Τροκαντερό) προς διάφορους προορισμούς, νησιά του Αιγαίου, Πάτρα,  Ιόνιο κλπ. Παρά την μεγάλη  διαφήμιση και προβολή οι πτήσεις αυτές σταμάτησαν και οι λόγοι είναι δυο :
 α) λόγω αδιαφορίας του κοινού που  οφείλεται στο κόστος του ναύλου π.χ. τιμή εισιτήριου από Φάληρο προς Κάλυμνο αρχικά και στην συνέχεια από Λαύριο, περίπου 120 ευρώ όταν η τιμή από Ελ. Βενιζέλο για Κάλυμνο με την Ο.Α. δεν υπερέβαινε τα 70 ευρώ.
 β)  Της αδυναμίας των εταιριών να είναι συνεπείς στην συχνότητα πραγματοποίησης των προγραμματισμένων πτήσεων  λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στα ελληνικά νησιά (άνεμος κυματισμός θαλάσσης). Για τις πτήσης που είχαν εξαγγελθεί προς Ιωάννινα και λίμνη Πλαστήρα της χαρακτηρίζω ΑΝΕΚΔΟΤΟ. Για τους μη γνωρίζοντες τα της αεροπορίας, αρκεί να σκεφτούμε ότι τα αεροσκάφη αυτά πετούν σε συνθήκες όψεως ( VFR) και πάντα ημέρα, δηλαδή ο πιλότος βλέπει και συνεχίζει ήτοι 5.000 μετρά ορατότητα εμπρός 2.000 πόδια κάτω από την βάση των νεφών και 1.000 πόδια άνω του εδάφους και πλευρικών εμποδίων η κυκλοφορίας. Πότε θα έχει αυτές τις μετεωρολογικές συνθήκες να διασχίσεις την Πίνδο με  τέτοιες πτήσεις? και μάλιστα χωρίς μετεωρολογική κάλυψη από ΕΜΥ  στον προορισμό.
Στα νησιά οι παρά πάνω εταιρείες μετά την αρχική προσπάθεια και μη μπορώντας να πραγματοποιήσουν προσθαλασσώσεις στους προορισμούς έξυπνα ζήτησαν να κάνουν χρήση των Κρατικών Αεροδρομίων όπου αυτά υπήρχαν, απαιτώντας όμως πλήρη φορολογική ατέλεια στην αρχή και στην συνέχεια να τους δοθεί και επιδότηση από το κράτος, μη καταφέρνοντας τίποτα από τα δυο γιατί η φορολογική ατέλεια θα δημιουργούσε αθέμιτο ανταγωνισμό με τις άλλες αεροπορικές εταιρίες, η δε επιδότηση άλλο ένα σκάνδαλο. Έτσι για δυο χρόνια περίπου ησυχάσαμε από επιδοτούμενους επενδυτές που θέλουν λιγότερο κράτος.
Σήμερα να τα καλόπαιδα και πάλι …. Και ο λόγος που επανεμφανίζονται : ο νέος ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3913 Αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις του 2011 στο αρθο25 αναφέρετε  στα  αεροδρόμια  επί υδάτινης επιφάνειας γενικά και αόριστα και αφήνοντας το τοπίο ανοικτό μη ξεκαθαρίζοντας ποιός θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις και ποιός θα τις εκμεταλλεύεται, συγκεκριμένα :
Αρθρο 25

Β) Τμήμα Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων σε Υδάτινη Επιφάνεια, με αρμο−
διότητες:
αα) Την τεκμηρίωση και παρακολούθηση των εξελίξεων στον τομέα της ανάπτυξης, αξιοποίησης εκμετάλλευσης και λειτουργίας αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια στο ελληνικό, το ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον και την άσκηση της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους.
ββ) Την επεξεργασία του κανονιστικού πλαισίου άσκησης της ρυθμιστικής αρμοδιότητας του κράτους στον
τομέα της λειτουργίας των αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια.
γγ) Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
δδ) Την επεξεργασία και εξειδίκευση της κυβερνητικής πολιτικής και τον προγραμματισμό μέτρων και ενεργειών.
εε) Τη χάραξη της στρατηγικής ανάπτυξης, λειτουργίας και αξιοποίησης αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια.
στστ) Την επικουρία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια.
ζζ) Την παραλαβή και τον έλεγχο των αιτήσεων και δικαιολογητικών για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια.
ηη) Τη συνεργασία με δημόσιες αρχές και φορείς σε θέματα ίδρυσης, ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων σε υδάτινη επιφάνεια.
Μετά από όλα αυτά είμαι σίγουρος για δυο πράγματα (πρώτον), σύντομα τυμπανοκρουσίες άντε και τρίτη βόλτα Υπουργού, δημοσιογράφων με κάμερες κλπ εξαγγελίες, επιδοτήσεις -υπερτιμολογήσεις   και (δεύτερον) σε 18  20 μήνες το πολύ, μάρτυς μου το κείμενο αυτό θα μας αφήσουν για άλλη μια φορά στην μοναξιά μας και θα περιμένουμε με αγωνία να τους πληρώσουμε την επόμενη μεγάλη τους ιδέα.


Υ. Γ.
Θα επιθυμούσα διάλογο για τα ανωτέρω.
Με την ανοχή σας και ίσως το ενδιαφέρον σας θα ήθελα στο μέλλον να συζητήσουμε  το μεγάλο πρόβλημα,  αεροδιαμετακομιδες ασθενών με ΕΚΑΒ η πλοία, βάρκες, καΐκια ,γαιδάρους κλπ.

''ΣΚΛΗΡΟΣ''

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

EDW MOU FAINETAI TO EIXA DIAVASEI GIA TA YDROPLANA KAI MOU FANIKE KALI IDEA. AN EINAI KI AFTO LAMOGIA STO DIAOLO NA PANE OLOI TOUS.

Unknown είπε...

Δείτε και αυτο http://naxos365.blogspot.com/2011/02/blog-post_2247.html

Ανώνυμος είπε...

Εδώ ρε φίλε σε λίγο δεν θα 'χουμε λιμάνι και πλοία, τα υδροπλάνα σε μάραναν ;

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΤΟ ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠ' ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΕΝ ΕΤΗ 2011 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΙΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΨΑΡΟΒΑΡΚΕΣ ΑΝΥΜΠΟΡΟΙ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ, ΑΦΟΥ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΣΜΕΝΟ ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΕΙ. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ. ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΤΣΙ.
Μ.Γ.

naxosaeroclub είπε...

ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΣΤΕΝΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΜΗΔΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΜΗΔΩΝ ΜΕ ΒΑΡΚΕΣ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΦΕΝΕΤΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ.
ΕΧΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΥΠΟΥΡΓΙΩΝ. ΥΠΟΜΟΝΗ.

Ανώνυμος είπε...

Για τον naxosaeroclup
Εκτός από ψυχίατρο είσαι και επικίνδυνος .
Μην ματαιοδοξείς δεν υπάρχει καμία περίπτωση να πάρεις την θέση του κερά εσύ .

naxosaeroclub είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

naxosaeroclub, το σχόλιο σου για άγνωστο λόγο δεν αναρτήθηκε. Επειδή το είδα στο e-mail, και δεν είναι υβριστικό ή κάτι άλλο, σε παρακαλώ επανέλαβε το.

Ανώνυμος είπε...

TRIS LALOYN KAI DYO XOREYOYN

naxosaeroclub είπε...

ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ.
ΘΑ ΤΟΥ ΕΡΘΕΙ ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΥ ΘΥΜΗΣΩ ΟΜΩΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΙΔΑΣ".
ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ.