Η πραγματική επιβάρυνση για τα φορτηγά και τα οχήματα φθάνει στο 37,7% και στο 26,57% για τους επιβάτες. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Ν» και αφορούν στην επιβάρυνση του ακτοπλοϊκού εισιτήριου από το ΦΠΑ στη χώρα μας, σε σύγκριση με μία σειρά άλλων ευρωπαϊκών χώρων, οι οποίες μάλιστα δεν βασίζουν την τουριστική τους ανάπτυξη στα νησιά, στο βαθμό που τη βασίζει η χώρα μας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν παράγοντες της ακτοπλοΐας και δημοσιοποιεί η «Ν», ο ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών είναι στη χώρα μας 13%, ενώ στην Ισπανία είναι 8%, στη Γαλλία 5,5%, στην Ιταλία 10%, στην Πορτογαλία και τη Σουηδία 6% …Επίσης, σε ό,τι αφορά τους ναύλους στα Ι.Χ. οχήματα στη χώρα μας, ο ΦΠΑ είναι 23%, ενώ στην Ισπανία είναι 8%, στην Ιταλία είναι 10% και στη Σουηδία 6%.
Τέλος, στα φορτηγά στη χώρα μας, ο ναύλος επιβαρύνεται με ΦΠΑ 23%, στη Ισπανία 18%, στην Ιταλία 20%, στην Πορτογαλία επίσης 23% και στη Σουηδία 25%.
Θα πρέπει επιπλέον να σημειώσουμε ότι καμία από τις προαναφερόμενες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν παρουσιάζει την ιδιομορφία της χώρας μας, με τα δεκάδες μικρά και μεγάλα νησιά, για τα οποία η ανάπτυξη είναι, πέραν από κοινωνική, και εθνική ανάγκη.
Επιπλέον θα πρέπει να τονισθεί ότι ο ανάλογος ΦΠΑ επιβαρύνει και όλες τις κρατήσεις που αφορούν σε λιμενικά τέλη ΚΑΕΟ/ΝΑΤ, επίναυλος κ.λπ.
Ετσι, η πραγματική επιβάρυνση της τιμής του εισιτηρίου για έναν επιβάτη ανέρχεται στο 26,57%, χωρίς να υπολογίζονται αχθοφορικά, οι χρεώσεις του ΟΛΠ και τα τέλη διαφυγούσης εργασίας.
Στα οχήματα, η ανάλογη επιβάρυνση φθάνει στο 37,7%, όπως και τα φορτηγά.
Στοιχεία έρευνας.
Οπως προκύπτει από σχετική έρευνα, στις προαναφερόμενες χώρες παρατηρείται και μία σειρά εξαιρέσεων, όπως π.χ. στην Ισπανία ο ΦΠΑ επιβάλλεται μόνο για το ναυτικά μίλια της διαδρομής που το πλοίο πλέει σε εθνικά ύδατα, ενώ απαλλάσσονται από το ΦΠΑ οι εσωτερικές γραμμές προς Κανάρια Νησιά.
Επίσης, στη Γαλλία οι εσωτερικές γραμμές για την Κορσική έχουν ειδικό φορολογικό καθεστώς και δεν υπολογίζεται ΦΠΑ, ενώ στην Ιταλία οι εσωτερικές γραμμές μέχρι 50 χιλιόμετρα εξαιρούνται του ΦΠΑ. Ακόμη, στην Πορτογαλία οι εσωτερικές γραμμές για Αζόρες και Μαδέιρα έχουν ειδικό μειωμένο ΦΠΑ.
Εν όψει και της θερινής περιόδου, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις με συνεχή διαβήματά τους στα συναρμόδια υπουργεία ζήτησαν και επιμένουν να ζητούν μείωση του ΦΠΑ, φέρνοντας το παράδειγμα της αντίστοιχης ρύθμισης που αφορά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (μείωση του ΦΠΑ στο 6,5%).
Επικαλούνται βέβαια το εύλογο επιχείρημα ότι, για να ωφεληθεί ο τουρίστας στο νησί από το φθηνό κατάλυμα, θα πρέπει πρώτα να φθάσει στο νησί με τον καλύτερο και οικονομικότερο τρόπο, κάτι το οποίο, βέβαια, δεν επιτυγχάνεται με την παράλογη επιβάρυνση των εισιτηρίων, από το ΦΠΑ του 13% και του 23%.
Θεωρούμε ότι η μη συμπερίληψη της ακτοπλοΐας στις ευνοϊκές ρυθμίσεις για τον τουρισμό έγινε από παράλειψη, καθώς από την ευρωστία του κλάδου αυτού της ναυτιλίας εξαρτάται άμεσα και η ανάπτυξη ποικιλίας χερσαίων τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας και ιδιαίτερα της νησιωτικής, τόνισε πρόσφατα με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Ανάλογο αίτημα έχει καταθέσει και η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ – naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου