Διεθνές συνέδριο με θέμα «Σχεδιάζοντας το Μέλλον των Ευρωπαϊκών Νησιών: Προκλήσεις – Νέες Στρατηγικές» πραγματοποιείται σημερα στην Τήνο.
Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των νησιών περνά μέσα από τη στροφή στην παραγωγή ειδικών ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών που να βασίζονται στα ειδικά πολιτισμικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά των νησιών με ταυτόχρονη δημιουργία νέας ταυτότητας (brand name) στην αγορά.
Τα παραπάνω είναι μερικά από τα βασικά συμπεράσματα μελέτης που εκπόνησε για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης ομάδα Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων υπό την καθοδήγηση του Πανεπιστημίου Αιγαίου και με επιστημονικό υπεύθυνο τον επίκουρο καθηγητή Γιάννη Σπιλάνη, την οποια ειχαμε παρουσιασει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ απο το www.kykladesnews.gr πριν απο δυο εβδομάδες.
«Η μονόπλευρη τουριστική ανάπτυξη, που είχε σημαντικές επιπτώσεις στην αναστροφή της φθίνουσας δημογραφικής και οικονομικής εξέλιξης πολλών νησιών, έχει εξαντλήσει τις προοπτικές ανάπτυξης καθώς δέχεται έντονο ανταγωνισμό από χώρες χαμηλού κόστους», μας λέει ο κ. Σπιλάνης. «Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό νησιωτικού πληθυσμού κατακερματισμένο σε πολλά μεσαία και μικρά νησιά από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα με συνέπεια να αντιμετωπίζει εντονότερα τα προβλήματα της νησιωτικότητας και μεγάλες ενδοπεριφερειακές διαφορές, τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης έχουν εφαρμογή στον ελληνικό νησιωτικό χώρο».
Οι επιστήμονες τονίζουν πως η δημιουργία κοινωνιών των 365 ημερών στα νησιά απαιτεί να δοθεί στους νησιώτες και σε όσους επιθυμούν να εγκατασταθούν σ' αυτά η πρόσβαση σε υπηρεσίες δημοσίου συμφέροντος με τρόπο που να τα καθιστούν ελκυστικά, ώστε να μην αισθάνονται πολίτες β' κατηγορίας.
«Η εφαρμογή μιας νησιωτικής πολιτικής απαιτεί την εκφρασμένη βούληση σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο και την υποστήριξη των φορέων που θα αναλάβουν το έργο αυτό από ένα Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής», προσθέτει ο κ. Σπιλάνης.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου