O κ. Στέλιος Γεωργίου είναι μηχανικός ελικοπτέρων. Τα τελευταία 20 χρόνια εργαζόταν στον γνωστό κατασκευαστικό όμιλο του Βορειοελλαδίτη επιχειρηματία, τον οποίο ίδρυσε το 1974. Ολα αυτά τα χρόνια, όπως...
λέγεται στην αγορά, οι αποδοχές του ως μηχανικού των ελικοπτέρων της εταιρείας ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές. Επρόκειτο για ένα καλοπληρωμένο στέλεχος επιχείρησης και γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε ποτέ δεν μετακινήθηκε σε άλλη εταιρεία. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της κρίσης αλλά και των οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου, ύψους 250 εκατ. ευρώ, η Μηχανική βρέθηκε σε αδυναμία πληρωμής μισθών και άλλων οφειλών. Ετσι λοιπόν σιγά-σιγά, μεταξύ άλλων, και ο κ. Γεωργίου σταμάτησε να πληρώνεται, με αποτέλεσμα το συνολικό χρέος της εταιρείας προς τον ίδιο να αγγίζει τα 80.000 ευρώ.
Ο κ. Γεωργίου προσέφυγε στα δικαστήρια και αποφασίστηκε να του καταβληθούν άμεσα 60.000 ευρώ, με τη συμφωνία το υπόλοιπο ποσό των 20.000 να του καταβληθεί με την πώληση του ελικόπτερου που ούτως ή άλλως είχε ήδη προαποφασιστεί. Μάλιστα οι δύο πλευρές συμφώνησαν στο συμβόλαιο πώλησης του ελικοπτέρου να περιλαμβάνεται και ο όρος ότι από το ποσό που θα εισπράξει η Μηχανική τα 20.000 ευρώ θα δοθούν απευθείας από τον αγοραστή στον μηχανικό.
Προ ημερών, όμως, συνέβη το εξής εντυπωσιακό: με δεδομένο ότι υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στην πώληση του ελικοπτέρου, ο κ. Γεωργίου πήγε με μια νταλίκα στον χώρο στάθμευσής του, το σήκωσε με γερανό και εξαφανίστηκε προς άγνωστη κατεύθυνση. Εξαφάνισε δηλαδή ένα ολόκληρο ελικόπτερο αξίας 3,5 εκατ. ευρώ σε μια (όπως εκτιμάται) αποθήκη μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης του να μην ξέρει πού βρίσκεται. Πηγές της αεροπορικής αγοράς αναφέρουν ότι η Μηχανική έχει βρει αγοραστή για το ελικόπτερο και η συναλλαγή πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε λίγες εβδομάδες αντί του ποσού των 2,5 εκατ. ευρώ. Οι ίδιες πηγές, που γνωρίζουν τις σχέσεις μεταξύ του κ. Εμφιετζόγλου και του κ. Γεωργίου, αναφέρουν ότι «η ενέργεια αυτή από την πλευρά του μηχανικού ήταν ηθικά ακραία, καθώς ο Πρόδρομος τον είχε σαν παιδί του και όλα αυτά τα χρόνια ήταν ένα από τα πιο καλοπληρωμένα στελέχη της Μηχανικής».
Το ελικοδρόμιο στα Ανάβρυτα
Τα χρυσά χρόνια
Το μεγάλο άλμα ο κ. Εμφιετζόγλου το έκανε αρχές της δεκαετίας του ’80, όταν ανέλαβε τα χωματουργικά έργα στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Στην πιάτσα πάντως λένε ότι οι εργολάβοι της εποχής είχαν «στήσει» τον διαγωνισμό.
Επειδή η δουλειά ήταν μεγάλη, συνεννοήθηκαν να δώσουν συγκεκριμένου ύψους προσφορές, ώστε να πάρει ένας το έργο και μετά να μοιραστεί αναλογικά μεταξύ όλων. Για να βεβαιωθούν ότι οι προσφορές θα είναι στο ύψος που είχαν συμφωνήσει, ο παλαιότερος και πιο σεβάσμιος κατασκευαστής ήταν έξω από την πόρτα του γραφείου όπου βρισκόταν η επιτροπή στην οποία κατέθεταν τις προσφορές.
Ο κάθε εργολάβος έδειχνε την προσφορά του και του επέτρεπαν την είσοδο. Αγνωστο πώς τα κατάφερε, αλλά φημολογείται ότι ο κ. Εμφιετζόγλου πέρασε μια άλλη προσφορά από αυτή που επέδειξε στον «ελεγκτή», λίγο χαμηλότερη από αυτήν που είχαν συμφωνήσει ότι θα έδινε η μειοδότρια εταιρεία.
Οταν βγήκαν τα αποτελέσματα οι άλλοι εργολάβοι έπαθαν σοκ, με την πορεία ανόδου της Μηχανικής να έχει μόλις ξεκινήσει.
Πρόβλημα ρευστότητας στη «Μηχανική»
Σήμερα η εταιρεία του κ. Εμφιετζόγλου αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα ρευστότητας εξαιτίας κυρίως της κρίσης.
Δημόσιο και ιδιώτες τής οφείλουν 250 εκατ. ευρώ, ενώ πολλά δημόσια και ιδιωτικά έργα έχουν αναβληθεί ή ακόμα και ακυρωθεί. Ακόμα και η κατοικία και το μουσείο που ο ίδιος έχτισε στα Ανάβρυτα, σε ένα οικόπεδο 60 στρεμμάτων, παραλίγο να βγουν δύο φορές σε πλειστηριασμό.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Μηχανική δεν είναι άγνωστα στην αγορά και ο ίδιος ο βασικός μέτοχός της τα επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία. Το καλοκαίρι του 2011 στη γενική συνέλευση της εταιρείας μιλώντας προς τους μετόχους δεν έκρυψε την οργή του λέγοντας πως «ο μεγαλύτερος τζαμπατζής σε αυτή τη χώρα είναι το ίδιο το Δημόσιο».
Η εταιρεία κάνει προσπάθειες να σταθεί όρθια και τα έχει καταφέρει παρά τα 150 εκατ. ευρώ που οφείλει στις τράπεζες. Προ μηνών πούλησε ένα μεγάλο συγκρότημα γραφείων και διαμερισμάτων στη Μόσχα αντί του ποσού των 26 εκατ. ευρώ, ενώ σχεδόν σε όλους τους προμηθευτές και υπεργολάβους έχει κάνει ένα κούρεμα της τάξης του 50%-70% στις συνολικές υποχρεώσεις της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου