Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Η «υπερβολική δόση» επιφέρει το θάνατο;

Αχ ωραία.. πήραμε τη δόση μας.. Τι ανακούφιση.. τι χαρά.. όλα θα αλλάξουν.. Δεν θα ξαναδώ την κα Μαρία να στέκεται στην ουρά για ένα πιάτο φαγητό.. Δεν θα μου ξαναπεί η κα Ρούλα ότι η κόρη της λιποθύμησε στο σχολείο.. θα βρει δουλειά ο Γιώργος να ικανοποιήσει τις ανάγκες των 3 παιδιών του.. θα δουλέψει το μαγαζί του Μηνά που μετράει τα ψιλά για να πάρει ψωμί.. η μαμά θα πάρει να πάρει εκείνες τις μπότες από το μαγαζί της γειτονιάς που κάνουν 15 ευρώ αλλά σκεφτόταν να μην τις πάρει γιατί είδε στη λαϊκή με 5-10 ευρώ.. ο Άρης δεν θα κινδυνεύει να του κάνουν κατάσχεση και να του πάρουν το σπίτι...
-          Σοφία, ξύπνα... 7.00 η ώρα, δεν είπες να σε ξυπνήσω;

-          Ναι μαμά, σηκώνομαι
Ωχ ρε γαμώτο, όνειρο ήταν; Φτουυυυυ
Άρα όλα αυτά δεν θα τα δω; Και τι θα δω άραγε;
Όσο ξυπνάω σκέφτομαι.. χμμ.. θα δω ότι την δόση μας την πήραμε, γιατί ακόμα δεν τα έχουμε ξεπουλήσει όλα.. η κότα έχει κι άλλο ζουμί.. όταν θα την ξεζουμίσουν τελείως τότε θα την πετάξουν εκτός Ευρώπης.. ακόμα δεν έχουν ολοκληρώσει το ξεπούλημα… αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.. δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι ιδιωτικοποιήσεις.. δεν έχουν υπογραφεί τα συμβόλαια ξεπουλήματος του ορυκτού μας πλούτου.. ακόμα ο ασθενής έχει πολύ ψωμί για φάγωμα.. αργά αλλά σταθερά απομυζούν όλες τις ζωτικές του λειτουργίες μία μία.. μέχρις ότου να μην υπάρχει τίποτα πλέον.. κι ο ασθενής τότε θα χρεοκοπήσει και θα αφεθεί στην μοίρα του να πεθάνει… αλλά εν τω μεταξύ, και άλλα μέτρα θα έρθουν, γιατί η δόση δεν είναι για μας, είναι για τους δανειστές μας και το τραπεζικό σύστημα.. και νέα μέτρα, νέα μέτρα τα οποία πλέον ούτε καν θα ψηφίζουμε.. ο βιασμός θα είναι και ακούσιος από δω κι εμπρός..
Κι εγώ, εδώ μονάχη, νιώθω ότι ζω σε παράλληλο σύμπαν.. Γιατί μόνο στο Σύνταγμα δεν έχουμε βγει ακόμα να πανηγυρίσουμε την ευσπλαχνία και την αλληλεγγύη του Eurogroup και του ΔΝΤ, την «εθνική μας νίκη»…
Το τηλέφωνο χτυπά.. ο θείος θέλει τη μάνα μου.. τα τυπικά: τι κάνεις, πως είσαι;
Το σχόλιο:  – είδες Σοφάκι που όλο κινδυνολογείς; Σωθήκαμε.. αυτό ήταν τώρα θα αρχίσει η ανάπτυξη, θα αλλάξουν όλα.. στο είπα εγώ, αλλά εσύ το βιολί σου..
Η απάντηση: – ναι, ναι θείε μου.. πάρε τώρα το τελευταίο δώρο Χριστουγέννων της ζωής σου, πήγαινε να πάρεις τα φάρμακά σου, πλήρωσέ τα εξ ολοκλήρου και περίμενε 2-3-4-5 μήνες να σου βάλουν 20 ευρώ στην τράπεζα.. ναι έρχονται καλύτερες μέρες.. άντε πάρε τη μάνα μου τώρα γιατί εγώ τόση χαρά δεν την αντέχω!!!
Ρε, μπας και είμαι στην κοσμάρα μου;  Γιατί αλλιώς δεν εξηγείται.. Ρε μπας κι είμαι ρατσίστρια και δεν το ξέρω; Πειράζει που με ενοχλούν οι δόσεις; Οι κάθε φύσεως δόσεις.. οι δόσεις ηρωίνης, οι δόσεις της τράπεζας, οι δόσεις της εφορίας, οι δόσεις συσσιτίου της ενορίας, οι μισθολογικές δόσεις-έναντι, οι δόσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ….οι δόσεις αργού θανάτου της χώρας..
Εγώ φταίω η καημένη που έχω μάθει ότι η υπερβολική δόση επιφέρει το θάνατο; … πώς να ξεμάθω τώρα; Πείτε μου, εγώ φταίω;

ΥΓ.: Κι επειδή με τις πολλαπλές δόσεις τόσο πιο κοντά ερχόμαστε στην «Ιθάκη μας» αλλά και για να μην μας παίρνει από κάτω, πάλι Καβάφης...

Ιθάκη
Σὰ βγεῖς στὸν πηγαιμὸ γιὰ τὴν Ἰθάκη,
νὰ εὔχεσαι νά ῾ναι μακρὺς ὁ δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τοὺς Λαιστρυγόνας καὶ τοὺς Κύκλωπας,
τὸν θυμωμένο Ποσειδῶνα μὴ φοβᾶσαι,
τέτοια στὸν δρόμο σου ποτέ σου δὲν θὰ βρεῖς,
ἂν μέν᾿ ἡ σκέψις σου ὑψηλή, ἂν ἐκλεκτὴ
συγκίνησις τὸ πνεῦμα καὶ τὸ σῶμα σου ἀγγίζει.
Τοὺς Λαιστρυγόνας καὶ τοὺς Κύκλωπας,
τὸν ἄγριο Ποσειδῶνα δὲν θὰ συναντήσεις,
ἂν δὲν τοὺς κουβανεῖς μὲς στὴν ψυχή σου,
ἂν ἡ ψυχή σου δὲν τοὺς στήνει ἐμπρός σου.
Νὰ εὔχεσαι νά ῾ναι μακρὺς ὁ δρόμος.
Πολλὰ τὰ καλοκαιρινὰ πρωινὰ νὰ εἶναι
ποῦ μὲ τί εὐχαρίστηση, μὲ τί χαρὰ
θὰ μπαίνεις σὲ λιμένας πρωτοειδωμένους.
Νὰ σταματήσεις σ᾿ ἐμπορεῖα Φοινικικά,
καὶ τὲς καλὲς πραγμάτειες ν᾿ ἀποκτήσεις,
σεντέφια καὶ κοράλλια, κεχριμπάρια κ᾿ ἔβενους,
καὶ ἡδονικὰ μυρωδικὰ κάθε λογῆς,
ὅσο μπορεῖς πιὸ ἄφθονα ἡδονικὰ μυρωδικά.
Σὲ πόλεις Αἰγυπτιακὲς πολλὲς νὰ πᾷς,
νὰ μάθεις καὶ νὰ μάθεις ἀπ᾿ τοὺς σπουδασμένους.
Πάντα στὸ νοῦ σου νά ῾χεις τὴν Ἰθάκη.
Τὸ φθάσιμον ἐκεῖ εἶν᾿ ὁ προορισμός σου.
Ἀλλὰ μὴ βιάζεις τὸ ταξίδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλὰ νὰ διαρκέσει.
Καὶ γέρος πιὰ ν᾿ ἀράξεις στὸ νησί,
πλούσιος μὲ ὅσα κέρδισες στὸν δρόμο,
μὴ προσδοκώντας πλούτη νὰ σὲ δώσει ἡ Ἰθάκη.
Ἡ Ἰθάκη σ᾿ ἔδωσε τ᾿ ὡραῖο ταξίδι.
Χωρὶς αὐτὴν δὲν θά ῾βγαινες στὸν δρόμο.
Ἄλλα δὲν ἔχει νὰ σὲ δώσει πιά.
Κι ἂν πτωχικὴ τὴν βρεῖς, ἡ Ἰθάκη δὲν σὲ γέλασε.
Ἔτσι σοφὸς ποὺ ἔγινες, μὲ τόση πεῖρα,
ἤδη θὰ τὸ κατάλαβες οἱ Ἰθάκες τὶ σημαίνουν.



αιέν αριστεύειν 

Δεν υπάρχουν σχόλια: